Lokaliseren van problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

sander1988

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2007
Eej medeforummers,

Hoe kan je een probleem op je server lokaliseren ?
Want hij geeft nu wel een fout melding maar hoe lokaliseer ik hem waar het probleem zit ?
En neej ik weet niet wat de foutmelding inhoudt :p

welke server.
logboeken al bekeken.
geef de tekst van de foutmelding eens.

Server 2003
neej ik moet een raport schrijven voor hoe de klant zelf zijn problemen kan oplossen .

ik heb nu dit als voorbeeld :

Het lokaliseren van een probleem bij een server is heel simpel,
U kijkt wat voor foutmelding de server geeft of het gene wat normaal gesproken wel kan dat nu niet meer kan. Nu heeft u het probleem, dit kan aan verschillende fouten liggen.
U redeneerd eerst voor u zelf , wat is het probleem ? Waarom doet de server dit ? Wat dee ik de dag ervoor toen de server nog draaide ? Wanneer stopte de server ongeveer met draaien ?

Het eerste wat u doet is kijken of u uberhoudt nog de server krijgt opgestart . Als dit niet zo het geval is kijkt u of de server hardwarematig wel goed in orde is

Het is een school opdracht wat ik volgende wijk in praktijk moet uitvoeren voor een bedrijf,

Ik weet dat jullie liever niet hebben dat dit soort vragen hier worden gesteld wat met school te maken heeft. Maar ben echt uit te brand ik moet dit af hebben , maar ze rekenen het steeds af bij mij. Het moet af zijn zodat ik p me stage kan om het in praktijk te kunnen doen en ik wou beetje proffesional hulp want mij amateur werk keuren ze steeds af :)

Ik vroeg me af heeft u misschein een voorbeeldje van een testraport voor mij want heb nu al gegoogeld maar kom er niet echt uit, ik heb zelf nu dit in zijn totaliteit , zie bijlagen.

Bijlagen

server 2003
en dan heb jij het over een eenvoudig probleem.......sorry maar dat gaat boven mijn pet.
Je zult toch eerst moeten weten welke foutmelding.

server opstarten......zullen de clients leuk vinden.
Ik denk dat je nu helemaal verkeerd bezig bent met de oplossing.

en ja huiswerk vragen zijn niet toegestaan bij Helpmij.nl
Ik zet er nog geen slot op maar ik wil je welaanraden om zelf eerst meer te doen.......
onze antwoorden zullen jou niet helpen........
jij weet dan namelijk nog niet hoe je een probleem kunt localiseren.

Laatst bewerkt:
Ik heb hier een voorbeeld van een foutmedling :

The operating system was unable to load your profile. Please contact your Network Administrator

Dan lijkt mij dit de oplossing als ik het goed heb.

1. log in op een account die administrator rechten heeft.
2. Maak een folder aan wat je default user noemt in %SystemRoot%\Profiles
3. kopier de inhoudt van de administrator naar de default user.

Maar ik heb hier nog een foutmelding waar ik niet uitkom

The selected server cannot be found on the network.

Dit lijkt mij dan dat de server niet is verbonden met die computer of hij heeft de server naam verkeerd ingetikt of de computer heeft helemaal geen internet.

Dit lost je dan als volgt op kijk of je de server unerhaupt wel kan pingen via command promp.

Als dit niet het geval is moet je bij de server de subnet mask veranderen dan staat deze waarschijnlijk niet goed .

Of is dit onlogisch wat ik nu zeg ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan