Long variabele rond af, kan ik dit voorkomen...?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Quant

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2010
Hallo,

Ik heb in de northwind database (2007) wat veranderingen aangebracht zodat ik inkoop kan opnemen met 2 cijfers achter de komma het gaat om m2.
Als ik deze inkoop accepteer dan wordt hij overgezet naar de verkoop kant en tevens wordt alles naar boven (,50 of meer) of beneden (,49 of minder) afgerond.
In de declaratie wordt gebruik gemaakt van ( Dim Quantity As Long) deze functie rond alles af. Nu heb ik geprobeerd om alles op Double te declareren maar de uitkomst is dan niet altijd consistent.
Is er een mogelijkheid om toch gebruik te maken van de Long functie zodat de uitkomst consistent blijft en ook op twee decimalen achter de komma?

groetjes,

Frans.

Als je wilt afronden, zou ik de functie Round gebruiken; uiteraard in combinatie met Double.

Ik wil juist niet afronden

Hallo Michel,

Ik wil juist niet afronden, daar ik de gegevens met 2 decimalen achter de komma moet hebben.....!

groetjes,

Frans.

En dat is niet afronden?? Kijk eens in de helpfile bij de functie ROUND; je zult zien dat je zelf aan kunt geven op hoeveel decimalen je wilt afronden....

Afronden

Hallo Michel,

Is het niet zo dat Long automatisch alles op hele getallen afrond, mijn vraag is of dat ook kan worden voorkomen.

Groetjes,

Frans.

Je kunt Single of Double gebruiken als je decimalen nodig hebt, en dat wil je volgens je eigen vraagstelling. Met Long en Integer pak je volgens mij alleen het cijferdeel voor de komma, en rondt dat dus altijd naar beneden af. Wel kun je met de functies CInt en CLng getallen afronden naar gehele getallen, waarbij naar boven en naar onderen wordt afgerond op basis van het breukdeel.
Ik blijf dus bij mijn stelling dat je een verkeerd getaltype gebruikt...

Afronden

Hallo Michel,

Ik heb overal Double gedeclareerd en ook de velden in de tabel op dubbele precisie, standaard en 2 decimalen aangepast. In de query heb ik Round gebruikt om af te ronden op 2 decimalen en nu worden de gegevens goed weergegeven.

Bedankt voor de tip.

groetjes,

Frans.

Graag gedaan! Mag je 'm ook nog op <Opgelost> zetten...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan