Longhorn in 2005. Met nieuw bestandssysteem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eagle Creek

Verenigingslid
Lid geworden
3 okt 2002
Berichten
26.322
Microsoft: Longhorn komt echt in 2005

Donderdag, 8 mei 2003 - Longhorn, de opvolger van Windows XP, zal in 2005 op de markt verschijnen, zo heeft Microsoft woensdag dan eindelijk bevestigd.

Longhorn wordt door analisten gezien als één van de belangrijkste versies van Windows voor Microsoft. Voorafgaand aan de definitieve versie zal Microsoft dan ook drie bètaversies op de markt brengen om de kwaliteit te kunnen waarborgen.

De eerste (prebèta) zal in oktober verschijnen. Begin 2004 wordt de eerste officiële testversie verwacht, later dat jaar zal ook een tweede bètaversie verschijnen.

Er wordt al geruime tijd gespeculeerd over de introductiedatum van Longhorn. Aanvankelijk stond het besturingssysteem in 2004 op de agenda. Eind maart werd bekend dat dit niet haalbaar was en dat het OS (logischerwijs) in 2005 zou verschijnen.

De grootste verandering in het nieuwe besturingssysteem is het gebruikte bestandssysteem. Microsoft gooit in Longhorn zijn bekende FAT32- en NTFS-systeem overboord. In plaats hiervan zal Windows Future Storage (WinFS) worden gebruikt.

WinFS is gebaseerd op SQL Server-technologie en bedoeld om gebruikers zonder omwegen toegang te geven tot bestanden. De fysieke locatie van bestanden op de harde schijf wordt hierdoor irrelevant.
webwereld.nl
 
wat is der nou zoveel beter aan?
heb de 1e betà gehad, 2e gezien...en vond het niet zo super'nieuw'...(oke, het zijn dan wel betà's, maar toch)
 
Ik denk dat niemand echt zit te wachten op een nieuwe Windows aangezien Win2000 / XP bij iedereen gewoon perfect draait en veel mensen huiverig zijn om op een nieuw OS over te stappen..

Ik zal het ongetwijfeld niet kunnen laten om hem in een dualboot met m'n Win2k te zetten maar om nou helemaal over te stappen op een nieuwe OS? Zie je wel met XP.. toen die uit kwam een en al problemen. (En sommige problemen zijn nog steeds niet gefixed)

heb de 1e betà gehad, 2e gezien...en vond het niet zo super'nieuw'...(oke, het zijn dan wel betà's, maar toch)

Beta? Ik denk de alpha hoor ;)
 
Geplaatst door aaajeetee

what ever....vroege voorloper iig :D

Ik denk dat je om precies te zijn build 4008 hebt gehad. Die is inderdaad erg onstabiel en erg traag.

Zulke fouten kwam ik tegen :

longhorn27.JPG


Moet dus nog wel het e.e.a aan gebeuren :D
 
ik zeg er niet veel over.
ze zegen altijd beter werd ook,
gedaan met xp.
 
Geplaatst door virtuosa
ik zeg er niet veel over.
ze zegen altijd beter werd ook,
gedaan met xp.
je ziet met xp wel, dat lang alle games niet compatible zijn....
en longhorn zal ook wel zwaardere eisen hebben...maar jah...het is pas over 2 jaar :D
 
Alle offtopic zooi verwijderd.

Hij gaat weer open maar zodra er weer offtopic gegaan wordt gaat die wel voorgoed dicht
 
Laatst bewerkt:
Dank je wel M@rio.


Kan iemand mij uitleggen wat ik me voor moet stellen bij dat nieuwe bestandssysteem?
 
Hiermee wordt bedoeld de manier van formateren en wegschrijven van de files op de HD. Dus na het formateren van FAT, FAT32, NTFS kom M$ nu weer iets met nieuws.
 
Ja, dat snap ik. Maar wat is daar nou de GEWELDIGE techniek van en wat zijn daar de voordelen van.
Ik las ergens dat dat standaard uit stond, dat Loghorn een beveiligingsniveau van een bank zou krijgen en gebasseerd is op MYSQL technieken.
 
Waarschijnlijk zal het dus werken als een DB. Hierdoor zal het makkelijker zijn om met bestanden te werken. Je hebt er direct toegang tot. Maar verder zie ik het wel als het uitkomt ;). En dat in XP veel games niet meer goed werken is natuurlijk nog wel logisch ook. Microsoft wil nieuwe technieken gebruiken en die "oude troep" staat dan in de weg. Het zal me niets verbazen als in Longhorn nog minder werkt. Eens zul je gewoon veel moeten vernieuwen, anders kan er nooit een evolutie plaats vinden. Het is spijtig, maar ik kan er genoeg voordelen inzien.
 
Ja, dat idee heb ik ook wel. En er zit nog een compabiliteitmodus in om je tegemoed te komen. En dan klagen als DOS-games niet meer werken :confused:.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan