Longhorn waarschijnlijk pas in 2007 klaar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hej Pasja, als ik dus nog even geduld heb tot 2006 koop ik het meest geavanceerde systeem ter wereld?
Kan ik echt iedereen uitlachen want dan gooi ik er dus zo'n 3000 euro tegenaan volgens jouw berekening.

:D :D :D

Vast wel en 18 maanden later is het al weer hopeloos verouderd...... ;) :D

Longhorn zal externe hardware kunnen blokkeren
Nieuwe techniek voor koppeling met randapparatuur biedt betere beveiliging

Schrik niet als de toekomstige Windows Longhorn je iPod of andere mediaspeler blokkeert. Microsoft werkt aan een gebruiksvriendelijker softwaremodel voor de koppeling met draagbare randapparatuur, die ook een betere beveiliging bevat. De softwaregigant stelde het plan afgelopen week voor op Intels Developer Forum. Aldus een bericht op zdnet.nl

Mediaspelers en andere draagbare randapparaten met een groot geheugen, zoals USB-sticks of flash-drives, vormen namelijk een bedreiging voor de computerveiligheid. Systeembeheerders maken zich steeds meer zorgen dat gevoelige bedrijfsinformatie snel en in grote aantallen gekopieerd kan worden door het aankoppelen van zo'n randapparaat. Speciaal voor hen voorziet Microsoft in de volgende Windows-versie een uitgebreide beveiliging tegen deze toestellen.

Het softwarebedrijf maakt meteen van de gelegenheid gebruik om een nieuw softwaremodel te ontwikkelen dat bepaalt hoe de nieuwe draadloze en gewone randapparaten vanaf 2006 op een Windows-computer zullen aangesloten worden. Dat jaar wil Microsoft namelijk Windows Longhorn lanceren en die nieuwe versie moet het aankoppelen van mediaspelers en andere apparaten net zo makkelijk maken als USB-toestellen nu.

De recente Service Pack 2 upgrade voor Windows XP bevat al een rudimentaire beveiliging die toelaat om USB-apparaten te blokkeren. Maar dit digitale slot kan alleen aan- of uitgeschakeld worden, terwijl Microsoft met haar Plug and Play Extensions model veel fijnere instellingen voorziet.

Zo zouden werknemers nog wel contactinformatie kunnen uitwisselen tussen hun smartphone en de pc, maar geen bedrijfsgegevens kunnen overzetten op de interne schijf van een mediaspeler zoals de iPod.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan