• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

lookup formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

Higgins

Gebruiker
Lid geworden
12 okt 2011
Beste mensen ben net lid en eigenlijk heb ik nog maar 1 vraag.

Hoe kan ik in 1 bestand met 14 tabbladen blad 14 een totaalblad voor een seizoen maken.
Oftewel tab 1 is datum a, tab b is datum b etc t/m nummer 13 en dan moet een totaal van een persoon op dat blad overgeheveld worden naar het totaalblad zijnde tab 14.

bvd

Code:
=SOM(datumA:datumL!A1)
Deze formule telt alle A1 cellen op in tabblad datumA tm tabblad datumL

Kun je hier verder mee?

Helaas niet zal het proberen exact uit te leggen.
tabblad 1 is dag 1 van de competitie klaverjassen daar staan 3 potten van de aanwezigen genoteerd en een totaal stand, deze totaal stand moet automaisch in het tabblad totaal komen te staan.
Hetzelfde geld voor tabblad 2, 3 etc..

Aangezien speler a op dag 1 niet op dezelfde plaats staat als op dag 2 moet dat net even anders

Laatst bewerkt:
Dan wordt het nu tijd om een xls vbtje te plaatsen ander blijft het steeds bij het antwoord 'helaas niet'

Met "vlookup" en "indirect" zou het moeten lukken.
Let op: sommige tabblad-namen heb ik lichtjes moeten veranderen, bijvoorbeeld van "2 sept" naar "2 sep", anders werkt de "indirect" functie niet zoals gewenst.

Bijlagen

Helemaal geweldig. Als ik nu ga sorteren in totaal dan blijft het gewoon werken toch?

Waren paar namen die niet overeen kwamen, dit aangepast en werkt nu als een zonnetje.
Bedant WHER

Bijvoorbeeld en Hugh d Ruiter om Hugh de Ruiter, Hennie v Vulpen en Hennie van Vulpen etc

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan