• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Lookup functie

• Onderwerp starter Onderwerp starter RdS
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

RdS

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2007
Beste helper :)

Ik probeer diverse lookup functies om tot mijn resultaat te komen maar het lukt me niet. Dus, ik ga een beroep op jullie kennis doen.

Wat heb ik?
Sheet Processor
Kolom A staat de naam van de processor. Kolom J t/m AF geeft het typenummer aan. H1, H2, H3 etc

Het kan dus zijn dat processor 1 gebruik maakt van type nummer h1,h2,h7 & processor 2 gebruikt typenummer h3,h4,h7 etc

Sheet Overview
Kolom A staat wederom de naam van de processor. Kolom J,K,I etc staan de typenummers op volgorde (h1,h2,h3,h4,h5...etc)

Wat wil ik?
In sheet overview moet er iets komen te staan in de kolom van het typenummer.
Dus als typenummer h2 voorkomt bij processor 1, moet daar iets komen (x,1,vinkje maakt niet uit). Typenummer h7 krijgt in dit geval dus 2 vinkjes, 1 bij processor 1, ander bij process 2. --processor 2 staan dan wel op de volgende regel--

Hoe krijg ik dit voor elkaar?

Hoe krijg ik dit voor elkaar?
Door eerst een .xls voorbeeld bestandje te posten.
ÉÉN voorbeeldje zegt meer dan 1000 woorden.

Ziet er wederom goed uit Wher

Wat doe je precies met isnumber in de formule?

De "match" functie geeft een getal terug indien er een match gevonden wordt, een foutmelding indien er geen match gevonden wordt. Met "if(isnumber(match " weten we dus of er een match was.

Het gedeelte van Match(..) snap ik.
Het gedeelte van if(...match()) ook.

Alleen isnumber. Waarom wordt dat als voorwaarde gesteld ?

Indien je de formule schrijft als "if(match(etc" zonder de "isnumber" krijg je wel een correct antwoord als er een match is, maar een "n/a" foutmelding als er geen match is, en dat staat niet zo netjes (alhoewel het in feite een correct antwoord is, Excel vertelt je dat de match "not available" is)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan