• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Lookup naar meerdere werkbladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

vrouw

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2010
Beste Forumgebruikers.

Ik krijg het maar niet voor elkaar om een Vlookup te maken over meerdere tabbladen.

Sheet 1 t/m 3 staat de data en op sheet 'totaal' moet gevonden worden als het overeenkomt in één van de tabbladen.
Ik las iet van de Xlookup functie maar dat lukte me ook niet:o

Bijlagen

Zo kan het met een matrix formule. Afsluiten met control shift enter.
Belangrijk is om voor de tabellen dezelfde naamopzet te gebruiken. Als je in meer tabbladen wilt zoeken, kun je de ROW functie uitbreiden.

Code:
=IFERROR(VLOOKUP(A2;INDIRECT("Table"&ROW($1:$3));3;0);"")

Of met een macro

Code:
Sub j()
Application.ScreenUpdating = False
With Sheets("totaal").ListObjects(1)
 For i = 1 To .ListRows.Count
   For Each sh In ThisWorkbook.Sheets
    c00 = Application.Match(.DataBodyRange(i, 1), sh.ListObjects(1).DataBodyRange.Columns(1), 0)
    If IsNumeric(c00) Then
      .DataBodyRange(i, 3) = sh.ListObjects(1).DataBodyRange(c00, 3)
       Exit For
    Else
       .DataBodyRange(i, 3) = ""
    End If
   Next
  Next
 End With
End Sub

Thanks voor je reactie.

Ik heb je formule in onderstaande bijlage geplakt en afgesloten met control shift enter.
echter doet ie dan niet wat ie zou moeten doen volgens mij :o

Edit.
Toch niet goed control shift enter gedaan want nu werkt ie wel maar alleen in cel C2 op de totaal sheet.
ook als ik het naar beneden sleep met de handgreep.

Laatst bewerkt:
Klopt, je mag geen matrix formules in tabellen gebruiken...in hoeveel sheets moet je zoeken?

plm 10 sheets maar het is voor online versie dus VBA word lastig.

Als je toch online werkt zou ik sharepoint aanraden. Dan kun je gewoon in je desktop app werken in een gedeeld bestand. Macros en alles werkt naar behoren

Voor nu kun je de totaal tabel converteren naar een “normaal bereik” en de formule zal vermoedelijk werken

Als je toch online werkt zou ik sharepoint aanraden. Dan kun je gewoon in je desktop app werken in een gedeeld bestand. Macros en alles werkt naar behoren

Dus dan kan ik wel je eerder geposte VBA gebruiken?
Mijn werkbladen zijn nou eenmaal tabellen en moeten dat blijven.

Ja dan heb je alle functionaliteiten die je gewend bent van de desktop versie van Excel. Werkt heel goed, ook met bijvoorbeeld 10 mensen tegelijk in het bestand.
Heb je in jouw online versie de mogelijkheid om ergens boven in het lint "open in desktop app" te kiezen?

Matrixformules.
Code:
=ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN(A2;INDIRECT("Table"&MAX(AANTAL.ALS(INDIRECT("Table"&RIJ($1:$3));A2)*(RIJ($1:$3))));3;0);"")
of.
Code:
=ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN(A2;INDIRECT("sheet"&MAX(AANTAL.ALS(INDIRECT("sheet"&RIJ($1:$3)&"!A1:C4");A2)*(RIJ($1:$3)))&"!A1:C4");3;0);"")

Ook nog eentje

Code:
=INDEX(INDIRECT("Table"&VERGELIJKEN(A2;SUBTOTAAL(4;INDEX(INDIRECT("Table"&RIJ($1:$3));RIJ($1:$3)));0));;3)

Wat ik ook doe ik krijg met iedere formule/matrix.

1.png

en als ik dan in de formulebalk sta

2.png

@Jveer,

Die geeft hier #N/B

Ook nog een.
Code:
=VERT.ZOEKEN(A2;INDIRECT("table"&VERGELIJKEN(WAAR;AANTAL.ALS(INDIRECT("table"&RIJ($1:$3));A2)>0;0));3;0)

Misschien dat het aan de excel versie ligt. Bij mij werkt hij prima

Ik denk dat jouw versie INDEX in combinatie met RIJ(1:3) in de rijparameter niet zo leuk vindt. Zou je even kunnen testen

Zo gaat het beter.
Code:
=INDEX(INDIRECT("Table"&VERGELIJKEN(A2;SUBTOTAAL(4;INDIRECT("Table"&RIJ($1:$3)));0));;3)

Ik mis hier het rijnummer in deze mocht je de tabel uitbreiden.
Het zal de waarde niet vinden in tegenstelling van de door mij geplaatste formules.

Vertaald naar het engels en dan is de formule wel goed. echter.......
Ik zou eigenlijk (excuus dat ik dat niet eerder vermeld heb merk dat nu pas:o)dat er vergeleken word naar de combinatie van kolom A en B of die samen wel gelijk zijn aan kolom A en B in sheet Totaal.

Is dat mogelijk?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan