• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Lookup naar meerdere werkbladen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik merk plotseling een lichte hoofdpijn.

Misschien heeft @JVeer hier geen last van.

Het hangt er van af. Als er een hulpkolom in iedere tabel bij mag, kan het met een kleine aanpassing in de formule

ik zet liefst een separator tussen je samenvoegingen, bv een pipe "|" (of ieder ander karakter die niet in je cel zou kunnen voorkomen)
Zo wordt "111" en "22" "111|22" en niet "11122", wat ook de samenvoeging van "1" en "1122" had kunnen zijn.

:o Ik heb toch nog even 2 vraagjes.

Om de formule in mijn eigen sheet te gaan gebruiken komt de 'hulpkolom' achteraan te staan in kolom D.(dus verplaatst van A naar D)
Nu dacht ik dat ik er zou zijn met het aanpassen in de formule van de verwijzing van A3 naar D3 maar daar ben ik toch nog niet mee.

vraag1. waar moet ik de formule aanpassen als ik de hulpkolom op ieder tabblad in kolom D zet?
vraag2. waar is het rood gearceerde stukje in de formule hieronder voor?

Code:
=VLOOKUP(D3;INDIRECT("table"&MATCH(TRUE;COUNTIF(INDIRECT("Table"&ROW($1:$4));D3)[COLOR="#FF0000"]>0;0[/COLOR]));4;0)

Laatst bewerkt:
Vraag 1:

Code:
=VERT.ZOEKEN(D2;INDEX(INDIRECT("table"&VERGELIJKEN(WAAR;AANTAL.ALS(INDIRECT("Table"&RIJ($1:$3));D2)>0;0));;{4\3});2;0)

Vraag 2:
Dat zorgt er voor dat de uitkomsten omgezet worden naar WAAR/ONWAAR. Dat is nodig want de zoekwaarde in de vergelijken-functie is bovendien WAAR.
Zonder de >0 zal er nooit een WAAR gevonden worden.

Ik heb maar even een nieuw bestandje bij gedaan want het wil me nog niet lukken.
Dit zijn 'gewone' formules toch? Dus geen matrix die ik met ctr+shift+enter moet afsluiten.

Als dit werkt ben ik er echt heel blij mee:thumb:

Bijlagen

Het zijn wel matrix formules.
Zorg er wel voor dat in de andere tabbladen de hulpkolommen ook in kolom D staan.

Ook had je WAAR tussen enkele aanhalingstekens staan. Die moeten ook weg

Yes, dat was het. De andere hulpkolommen stonden niet in kolom D :shocked:

Bedankt dat je zo volhardend was om me steeds weer een stap verder te helpen. Zo is het toch gelukt, ik ben een blij mens :thumb::thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan