de-dondersteen
Nieuwe gebruiker
- Lid geworden
- 25 jul 2024
Ik heb een excel bestand gemaakt die ik ga gebruiken voor de prijsberekening van 3D-prints.
De prijs is afhankelijk van:
Welke printer gebruikt wordt:
- Stroomverbruik
- Verwachte levensduur (afschrijving)
- Nieuwprijs
Welke resin/filament gebruikt wordt:
- Inhoud fles/gewicht
- Prijs
Welk model geprint wordt:
- Hoe lang de printer over de print doet
- Materiaal verbruik
- Hoeveel stuks er van het model per print geprint worden
Ik heb al deze gegeven verwerkt in verschillende tabellen. Vervolgens is er een tabel waarin je kunt aangeven welke model je print, met welke printer en met welk materiaal. Met formules die via de LOOKUP()-functie de benodigde gegevens uit de andere tabellen haalt wordt er dan een prijsberekening gedaan.
In bijgevoegd bestand staan er in de prijsberekening tabel 2 modellen. Van 1 model wordt netjes de prijs uitgerekend, terwijl bij het andere model er een verwijzing niet gevonden kan worden (#N/A). Ik heb geprobeerd te vinden wat het probleem kan zijn, maar ik kan niets vinden.
Kan iemand aangeven waar het probleem zit? Alvast bedankt.
Het bestand is gemaakt in Excel 365.
De prijs is afhankelijk van:
Welke printer gebruikt wordt:
- Stroomverbruik
- Verwachte levensduur (afschrijving)
- Nieuwprijs
Welke resin/filament gebruikt wordt:
- Inhoud fles/gewicht
- Prijs
Welk model geprint wordt:
- Hoe lang de printer over de print doet
- Materiaal verbruik
- Hoeveel stuks er van het model per print geprint worden
Ik heb al deze gegeven verwerkt in verschillende tabellen. Vervolgens is er een tabel waarin je kunt aangeven welke model je print, met welke printer en met welk materiaal. Met formules die via de LOOKUP()-functie de benodigde gegevens uit de andere tabellen haalt wordt er dan een prijsberekening gedaan.
In bijgevoegd bestand staan er in de prijsberekening tabel 2 modellen. Van 1 model wordt netjes de prijs uitgerekend, terwijl bij het andere model er een verwijzing niet gevonden kan worden (#N/A). Ik heb geprobeerd te vinden wat het probleem kan zijn, maar ik kan niets vinden.
Kan iemand aangeven waar het probleem zit? Alvast bedankt.
Het bestand is gemaakt in Excel 365.