• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

lookup

• Onderwerp starter Onderwerp starter rcmb
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

rcmb

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2016
Ik ben op zoek naar een formule die het mogelijk maakt een overzicht te maken wie er wel of geen fruit heeft en hoeveel hij heeft Ik heb een excel toegevoegd.
De eerste tab is de data,Bekijk bijlage lookup.htm.xlsx het tweede tabje de uitslag zoals ik het graag met een formule zou willen zien.
groet,
Ruud

Dus op het tabblad "uitkomst" wil je de formules hebben en waar moet komen te staan of iemand wel of geen fruit heeft? In jouw voorbeeld heeft iedereen fruit. Daarnaast staat de persoonsnaam twee keer weergegeven (klant en waarde), hoe zit dat precies?

sorry, bedankt voor je reactie.

In de lijst uitkomst zou de 1ste kolom een nummer zijn, 2de naam, 3de waarde, 4de appel enz. Het gaat er om dat ik door de formule te weten kom wie er welk fruit heeft en hoeveel.
Hoop dat ik het duidelijk heb gemaakt.
Groet,
Ruud

Roeland, dank voor je snelle reactie.

Ik heb in de sheet uitkomst deze gemaakt zodat ik vlug kan zien we er bijvoorbeeld geen appel heeft, ik kan dan in een oogopslag zien wie ik zou kunnen bellen als ik bijvoorbeeld appels over zou hebben.

Ik zou dus de lijst klanten onder elkaar zetten en vervolgens in de kollomen de diverse fruitsoorten.
Groet,
Ruud

Ah oke, dus die nulletjes zijn van belang. Ik ben voor het komende uur even absent, maar daarna maak ik het even af.

Inderdaad, dit keer zijn de nulletjes van belang. Grt,
Ruud

Dank,
Met wat gevogel heb ik nu de data zoals ik die graag zou willen. Is er ook een mogelijkheid om in een draaitabel een blancokolom toe te voegen. Ik heb geprobeerd om dit met copy paste te doen maar dit lukt niet. Als dat zou kunnen, kan ik met een loopup nog wat andere informatie toevoegen die in een andere sheet staat.

Laatst bewerkt:
Het lukt mij niet om de data uit een draaitabel verder te bewerken en of informatie uit een andere sheet te gebruiken, ook niet als ik de data heb gecopieerd en geplakt in een nieuwe sheet.

Uit jouw voorbeeldbestand blijkt nergens dat je er nog meer mee wil. Als je even een nieuw voorbeeldje plaatst met wat echt de bedoeling is dan is er mogelijk iets op te verzinnen.

in sheet 0 zie je de relaties met de omzet total. en in blad 1 de diverse aankopen per relatie. Ik zou graag een overzicht hebben waarbij ik kan zien wie, welke soorten koopt en wie dat niet doet. ook zou ik bijvoorbeeld willen kunnen bekijken de procentuele omzet. Als ik dat via een draatabel doe kan ik niets meer met de sheet doen. Omdat er nogal veel kolommen zijn is het moeilijk om een overzicht te krijgen. In de table draai is het voorbeeld zoals ik dat graag zou hebben.

Bijlagen

Beste laura,

Dat is een goed idee, ik zou graag bij de selectie op blad 2het percemntage van de omzet willen hebben die ik een het sheet 0 heb. Als je in jouw geval kijk zou ik dus willen weten wat het percentage witte bes is. dus harrie heeft 39377 in witte bes tov 1258522 zijn totale omzet.

Badankt voor je input.
groet en een fijne jaarwisseling
Ruud

Laura, dat werkt, dank je.
Ik weet inmiddels hoe ik draai kan beveiligen zodat men alleen de data kan bekijken. weet jij toevallig ook hoe ik blad 2 zodanig kan beveiligen dat alleen de selectie "witte bes" kan worden aangepast naar een andere keuze?
Greot,
Ruud

Je kan het blad beveiligen.
Je dient dan de cel waarin je je keuze selecteert dan wel eerst op niet geblokkeerd te zetten bij celeigenschappen.

als ik nu in plaats van selectie de witte bes, de naam van de klant zou willen gebruiken bijv. Jan. hoe moet ik dan de formule aanpassen

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan