Loop voor plaatsen gegevens uit userform

Status
Niet open voor verdere reacties.

JonS

Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2011
Berichten
7
Beste Experts,

Onlangs ben ik hier enorm goed geholpen en ik vraag mij af of dat nog eens mogelijk is.

Ik heb in de bijlage een userform dat op een bepaalde manier moet worden afgebakend, door meldingen te geven wanneer velden niet gevuld zijn. Het doel van het userform is het opvoeren van gewerkte uren per medewerker aan een bepaald project.
De kopjes bovenaan het form worden eenmaal ingegeven en gelden voor alle medewerkers.

Dan zijn er 3 frames. Eentje per activiteit.
Per activiteit kan je medewerkers ingeven met daarachter het aantal gewerkte uren.
Nou kan ik voor elke (combo- of text-) box aangeven welke msgbox moet volgen als deze niet gevuld is. Per combinatie zijn dat 2 mogelijkheden.
Ook moeten vervolgens alle gegevens in de tabel worden bijgeschreven, maar alleen als combobox1(medewerker )<>”” textbox1 (uren) <>”” en activiteit 1 <>””.
Dus alleen dan, alle kopjes boven de frames en de medewerker plus zijn gewerkte uren naar de tabel.

Vervolgens moet de macro naar de tweede rij kijken of alle gegevens erin staan. Alleen medewerker is melding, alleen uren is melding, beide leeg is door naar de volgende.

Dit werkt grotendeels wanneer het een klein groepje mensen betreft, maar ik wil een formulier waarop 3 afzonderlijke activiteiten kunnen worden gekozen, met daaronder de mogelijkheid tot 20 medewerkers per activiteit.
Als ik dit allemaal uitschrijf krijg ik een lap tekst, waarvan Excel zegt dat hij te lang is om uit te voeren.
Kan iemand hier een “Loop” voor bedenken zodat de macro wat efficienter wordt?

Ik hoor het graag als er iets niet duidelijk is.
Vast bedankt voor jullie tijd.
Groeten,
jon
Bekijk bijlage Test83.xlsm
 
Betreft dit Visual Basic of Visual Basic for Application?, VBA is programmeren binnen Office applicaties.
 
Het betreft inderdaad VBA.
Ik zal hem sluiten en op de juiste plek opnieuw plaatsen.
Excuses.
Jon
 
Verplaatst naar de juiste sectie. Jij kan niets sluiten. Ik zal deze vraag verplaatsen.

edit: ik zie dat je nogmaals je vraag heb gesteld. Een volgende niet meer doen. Is tegen de regels waarmee je accoord bent gegaan tijdens aanmelding. Meld misbruik is voldoende om te laten verplaatsen. Deze gaat dicht.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan