loopt vast bij opstarten na windows update

Status
Niet open voor verdere reacties.

zultana

Gebruiker
Lid geworden
4 jul 2011
Hallo mensen,

gister gaf mijn computer weer eens de melding dat er updates waren. Deze heb ik netjes geïnstalleerd. Bij het afsluiten bleef hij echter hangen, dit is op het moment als hij nog bezig is met de updates en er "sluit de computer niet af" staat. Vroeger was dit zo gebeurt maar nu bleef hij dus hangen. Na een uur heb ik hem dus maar gewoon uitgeschakeld omdat ik niet echt het idee had dat er nog iets zou gebeuren.

Nu heeft hij dus wel een probleem met het opstarten. Hij blijft hangen bij:
"Update bewerking 197 van toepassen 114006 (_0000000000000000.cdf-ms)"

wat moe ik nu doen? Ik heb de laatste tijd vaker problemen met mijn computer na het installeren van windows updates. Vooral het blijven hangen bij het afsluiten. Weet iemand misschien hoe dit komt en hoe ik dit het beste kan oplossen?

Groetjes.

Het kan inderdaad heel lang duren.
Niet voor niets staat er altijd bij NIET UITSCHAKELEN!

Veilige Modus ( F8 ) kan je daarmee nog opstarten en een herstelpunt terugplaatsen?

Zo niet?
waar beschik je over?
Een hersteldvd, installatiedvd, image?
Dan denk ik aan opstartherstel, systeemherstel of repareren.

Ik zal even proberen in veilige modus op te starten.

Ik weet dat je je computer dan niet mag uitschakelen, maar het is volgensmij ook niet de bedoeling dat hij een uur bezig is met updates uit te voeren op het moment dat je afsluit? Het heeft in iedergeval nog nooit zo lang geduurt bij mij.

edit:
Ik heb geprobeerd om in veilige modus op te starten. In het begin ging het vrij snel maar hij blijft stilhangen na:
"geladen: \windows\system32\DRIVERS\ActiPcie.sys"
Ik weet niet hoelang het hoort te duren, maar ik heb niet echt het idee dat het werkt.

Bij de computer werden geen herstelschijf geleverd, deze moest je zelf maken met een programma dat erop staat. Het zijn er in tataal 3, wat raad je nu aan om te doen?

edit2:
Ik krijg trouwens vaker last met opstarten en afsluiten bij het uitvoeren van updates. Zo heeft hij al eerder zo'n soortelijk probleem gehad dat hij niet wou afsluiten, maar toen kon ik hem nog wel gewoon opstarten. Ook heeft hij al eerder een probleem gehad bij het opstarten, maar toen ik het opnieuw probeerde (aan en uit gezet) starte hij alsnog op. Het is allemaal erg vevelend zo. Mijn printer is een aantal dagen geleden ook al stuk gegaan, gister een nieuwe geinstalleerd, zou het misschien ook daaraan kunnen liggen?

Laatst bewerkt:
Geen idee welke update ( s) je aan het installeren was!
Ik heb al vaker gezien dat het heel lang kan duren ( servicepack1 bijv.).
Niet iedere pc is namelijk even snel.

Maar behalve het image op 3 dvd's had je ook nog een herstelcd kunnen maken om te repareren in noodgevallen.
Ik begrijp dat je dat niet hebt gedaan.
Echt geen herstelcd erbij gekregen?

Koppel alle aangesloten hardware eens af en probeer eens opnieuw te starten in Veilige Modus.
ActiPcie.sys klopt dit wel?
Geen AtiPcie.sys? Dat is namelijk een systeembestand voor de videokaart.

Windows7.
Iemand in je omgeving van je wie je een installatiedvd kan lenen om te reparen?
Of downloaden via torrtent o.i.d.

Dan opstarten met die dvd en opstartherstel dan wel systeemherstel uitvoeren.

klopt er stond AtiPcie.sys

Ik zal kijken of er iemand is met een installatiedvd, maar ik denk het eigenlijk niet. Als ik hem download via torrents welke moet ik dan nemen? Ik heb Windows 7 Home Premium 65 bit. En moet ik dit dan gewoon op een cd zetten?

Of google eens op recovery disk win7-64

Dank u, ik zal het proberen. Ik zal het even melden als het gelukt is. Maakt het trouwens uit of ik een herschrijfbare dvd gebruik?

Laatst bewerkt:
Even een update.
De computer doet het uiteindelijk weer. Ik heb mijn vader er naar laten kijken, en deze kwam er uiteindelijk ook niet uit. Vervolgens heeft hij met de herstelschijven windows weten te herstellen. De computer is nu dus ongeveer weer hetzelfde als toen ik hem voor de eerste keer opstarte. Er is echter 1 probleem. Mijn computer heeft een geheugen van 350GB maar op de één of andere manier geeft hij niet meer het complete geheugen vrij? De C schijf is nog maar 70 GB de D schijf 2 GB en de E schijf 13 GB. Erg vreemd dit. Hoe kan ik dit oplossen? Mijn vader heeft er al na gekeken, en hij zegt dat de schijf niet beschadigt is, maar dat het geheugen gewoon niet bereikbaar is en dat de enige oplossing de schijf formateren en windows opnieuw installeren is. Klopt dit? En hoelang duurt zoiets?

Inderdaad een nieuwe installatie lijkt me aan te raden.
Heb je dan nu een installtiedvd?
Hoe lang dat gaat duren hangt af van je pc snelheid, updates en verder progjes.

Ik heb geen installatie dvd, deze werd er niet bijgeleverd, maar er is op zich wel aan te komen. Verder doet alles het gelukkig wel weer normaal. Behalve dat dus het geheugen "verdwenen" is. Ik zal vragen of mijn vader er ergens deze zomervakantie naar wil kijken. Ik heb hem op dit moment toch niet echt nodig, een beetje internetten is voldoende op dit moment. Zou het wat uitmaken als ik de herinstallatie later uitvoer? Of kan ik dit beter zo snel mogelijk doen?

Geheugen?
Ik denk dat je schijfruimte bedoelt.

Het is aan jou te bepalen wanneer je het beste uitkomt opnieuw te installeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan