loopt vast bij opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

hdebok

Gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2003
computer loopt vast
af en toe bij het opstarten,na vaak te hebben opgestart.
als we in windows xp zijn na vele malen te hebben opgestart loopt de computer ook in windows vast.
weet iemand wat dat zou kunnen zijn.
vriendelijk dank

krijg geen fout melding computer doe niets meer
in windows staat muis (pijl) stil toetsenbord doet ook niets
wij hebben windows er opnieuw opgezet maar het probleem blijft het zelfde

Laatst bewerkt:
krijg je foutmeldingen.

Kijk eens in je foutenlogboek.
start/ (config scherm) systeembeheer/computerbeheer/logboeken.
Kijk eens bij toepassingen en systeem op die tijd dat je systeem daarvoor vastliep.

dank je voor snelle reactie
krijg geen fout melding computer doe niets meer
in windows staat muis (pijl) stil toetsenbord doet ook niets

doet ook al niets meer in veilige modus staat dan stil
op 26 seconden

Geplaatst door hdebok
En heb je vóór het installeren de HD al ge-fdisk(partities verwijderen en nieuwe aan te maken) en hierna de HD geformateerd? De hiervoor genoemde stappen vallen onder het zogeheten schone installatie(gevrijwaard van alles wat niet goed is).

Een vraag: Had je tijdens de installatie ook foutmeldingen voorgeschoteld gekregen? Of concreter: kreeg je een foutmelding die betrekking heeft op het interngeheugen van je pc?

Wat zijn dan de capaciteiten van je pc?

Dennis.

EDIT: Wat typ ik slecht zeg! Moet al die typfouten steeds verbeteren. Sorry.

Laatst bewerkt:
heb alleen met windows xp cd alles er opnieuw opgezet
dus opnieuw geinstalleert,niet met fdisk gedaan
tijdens het installeren ook 4 keer vast gelopen

Je zou het geheugen eens kunnen controleren van je pc met het programma memtest86. (Via google veel over te vinden)

Verder zou je ook je hd kunnen controleren op defecten m.b.v het controleprogramma van de fabrikant van de hd.
Dit is meestal op hun website wel te downloaden.

Geplaatst door hdebok
heb alleen met windows xp cd alles er opnieuw opgezet
dus opnieuw geinstalleert,niet met fdisk gedaan
Het is gewoon beter, zoals ik hierboven al schreef, eerst te fdisk'en en het hierna te formateren.
Geplaatst door hdebok

tijdens het installeren ook 4 keer vast gelopen
En de andere voorwaarde is, dat tijdens de installatie je geen enkele (ernstige)foutmeldingen mag krijgen. Het vastlopen van je pc tijdens de installatie duidt er al op aan, dat er iets niet goed is.

Dennis.

Geplaatst door Harry Snor
Hoi !
Zie de post van Dennis90 !
Als je niet eerst partitioneert/ formatteert neem allerlei evt. aanwezige problemen weer mee !
Zie voor een goede installatie-procedure:
http://www.schoonepc.nl/instal.html
Succes,
Harry.
Bedankt.

Dennis.

PS. Sorry, dat ik niet naar die site ben gegaan. Zelf raadpleeg ik het Web nooit. Ook niet de handleidingen hier. Ik schrijf genoeg dikke handleidingen en voor computers die wel 10 miljoen kosten. Sorry hoor.

bedankt voor de snelle antwoorden ga morgen aan de slag.
jullie horen hoe het afloopt

Blegh t'kan natuurlijk ook zo zijn dat je ff in je pc kast ken kijken of de kabels allemal wel goed zijn aangesloten ( ik heb het probleem ook gehad moet ff denken wat ik er aan heb gedaan) ja kweet al weer..
windows er op nieuw draaien wou bij mij ook niet kan het zo zijn dat je 1 oude computer hebt dat er een beveiliging zit op je HDD ?? dat er gewoon geen XP op wil dat hij tegenstribeld:p
maar dat kan wel want anders kon jeje muis ook niet bewegen en daarvoor had je al 1 crash gehad maby heeft je pc iets stuk gekregen??

Egbert:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan