loopt vast tijdens opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

steve85

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2009
Berichten
5
ik zit met volgend probleem al sinds aanschaf pc.
wanneer ik de compuer wil opstarten loopt hij vaak (niet altijd) vast wanneer je het logo van windows 7 in beeld ziet verschijnen. dit logo kan uren blijven staan zonder dat hij verder opstart. ik heb al meerdere versies van windows besturingssystemen geprobeerd maar het probleem blijft bestaan.
ook ben ik bij de winkel geweest waar ik deze pc heb aageschaft. zij schepen mij steeds af door te zeggen dat het een software fout is. na alle verschillende windows kan ik me dit niet meer voorstellen.


Kan iemand mij helpen dit probleem op te lossen!!??
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kun je de pc terugzetten naar de situatie zoals hij was toen je hem kocht? Bijv dmv een evt herstelpartitie?
 
ik heb alleen de hardware gekocht bij dat bedrijf en door hun in elkaar laten bouwen en heb zelf de het besturingssysteem geregeld.
 
ok, en wat als je alle niet-noodzakelijke hardware los haalt...? Alleen 1 hdd, 1 cd/dvd-speler, videokaart, muis en toetsenbord eraan hangen. Verder alles loshalen en of verwijderen. W7 erop en opstarten. Geen probleem, dan 1 voor 1 alles weer aansluiten en tussendoor steeds herstarten tot het probleem zich weer voordoet. Dan weet je waarschijnlijk zeker dat het een HARDware fout is...
 
misschien een dom antwoord.
maar er zit niet meer hardware in de computer zover ik ervan weet. of bedoel je daar ook de printer ed mee? en bedoel je ook het intern geheugen?
 
Geen losse netwerk, wifi, usb, geluidskaart ed.?

een 2e geheugenbankje eruit en één voor één proberen is ook een optie.

Staat W7 er al op? regel in je bios dat de pc bij opstartproblemen moet doorstarten, dan je pc zonder muis en toetsenbord opstarten.
 
windows 7 staat er al op. ik heb idd geen losse geluidskaart of wifi ook geen extra usb aansluitingen geiinstalleerd.
ik zal alle usb producten loskoppelen en met intern geheugen aan de gang gaan.
alvast bedankt voor de hulp.
je hoort van me.
 
heb alle usb apparaten getest, dit gaf geen resultaat.
met intern geheugen gebeurde het volgende:
eerst 1 chip verwijderd; geen resultaat
daarna 1 chip verwisseld met de gene die er nog in zat. vervolgens starte de computer niet meer op. of tenminste hij ging 3 sec aan en toen schakelde hij zichzelf weer uit en vervolgens automatisch weer aan enz..
nu de volgorde van de chips weer gemaakt zoals het was. de computer gaat wel aan maar het werkelijke probleem met vastlopen blijft bestaan. betekend dit dat de geheugen chip kapot is?
ik hoor het graag, zou ik er na tijden dan einedelijk achter zijn.
 
probeer het geheugen eens in een andere pc, of het geheugen van een andere pc in die van jou. Problemen oplossen is oorzaken uitsluiten...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan