Lopend totaal niet zichtbaar in Access 2013?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jorenl

Gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2013
Berichten
11
Allen,

In mijn systeem wil ik bij (Meerdere Items) formulieren een nummering (1. & 2. & etc.) toevoegen bij elke record. Als ik record twee verwijder, moet record drie, record twee worden.
Nu weet ik dat dit mogelijk moet zijn door in Besturingselementbron =1 in te vullen en dan bij Lopend totaal: Over groepen selecteren.

Het probleem is dat ik de optie: Lopend totaal nergens kan vinden, niet bij gegevens, niet bij Alle.
Met =[Currentrecord] veranderd hij steeds de waarde naar de rij die ik selecteer, dat werkt dus ook niet.

Zit Lopend Totaal wel in Access 2013, of hebben ze een nieuwe functie bedacht?

Hoor graag van jullie!
 
Laatst bewerkt:
Je bent denk ik in de war met rapporten; daar zit de optie Lopend totaal over groepen.
 
U heeft helemaal gelijk. Bij rapporten is het lopen totaal wel beschikbaar, ik dacht dat dit op eenzelfde manier werkte bij formulieren.
 
Formulieren hebben nooit die optie gehad, al kun je wel een subformulier maken met daarin totalen. Dus je kunt het wil simuleren.
 
Jammer dat deze optie niet beschikbaar is! Dan laat ik de recordnummers gewoon weg.
 
Heeft volgens mij ook totaal geen nut om regelnummers te gebruiken op een formulier. Ik zie het althans niet. Wil je ze echt, dan heb ik nog wel een functie die je er voor kunt gebruiken. Maakt je formulier er (uiteraard) niet sneller op, want er moet behoorlijk meer gerekend worden.
 
na het even te hebben laten liggen is het inderdaad niet nodig. Ga het systeem dan ook niet vol stoppen met onnodige code en/of het traag maken.\

Dank voor jullie input!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan