• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tabel omzetten in lijst

verhoog

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 nov 2001
Ik heb een bestand met daarin een roostertabel, zie hiervoor de bijlage (namen zijn fictief). Ik zou deze tabel graag via formules converteren naar een lijst met 3 kolommen; ik heb namelijk nog 65 bestanden die ik op dezelfde manier wil omzetten.

M.a.w., de tabel in A1 t/m H7 wil ik graag met formules omzetten naar de lijst in B11 t/m D24. Ik gebruik office 365. Alvast bedankt.

Bijlagen

Hiervoor lijkt Power Query mij uitermate geschikt, dus zonder formules en te gebruiken voor meer dan 65 bestanden.

Bijlagen

Dank beiden.

De macro is een optie, echter niet alle tabellen in de 65 bestanden hebben hetzelfde aantal regels. Ik heb de macro even bekeken, maar ben er niet heel handig mee, dus ik weet niet wat ik moet aanpassen als de tabel bijvoorbeeld 50 regels heeft.

Power Query ben ik helemaal niet bekend mee; hoe heb je het bestand gegenereerd Peter? En belangrijker, hoe past ik dat toe op de andere bestanden?

Het aantal regels wordt automatisch bepaald, dus daarvoor is aanpassen niet nodig.
Maar misschien is het wel handig als de macro alle bestanden die geconverteerd moeten worden in een keer verwerkt. Als alle te converteren bestanden in dezelfde map staan is dat eenvoudig te realiseren. Mocht je dat willen dan hoor ik dat wel.

Voor Power Query geldt hetzelfde als wat @AHulpje zegt.

Dank je. Het zijn niet helemaal 65 bestanden, maar 13 bestanden met elk 5 tabbladen (en er zitten nog meer tabbladen in de bestanden die ik niet nodig heb, maar die zou ik kunnen verwijderen.

De bestanden staan in 1 map. Als het inderdaad lukt om die in 1x te converteren zou dat fantastisch zijn!

Ik kan de macro wel zelf aanpassen, bijvoorbeeld met het juiste pad, als jij een voorbeeld voor me hebt.

Power Query is de oplossing, want het kan alles uit een map halen, wat het ook is. Je kunt hierop filteren en nog veel meer. Helaas is het te veel om even snel uit te leggen.

Probeer het hier eens mee. Plaats dit document met een aantal (of alle) documenten in een testmap, open het document en druk op de knop.
Dat van die 5 werkbladen zie ik nu pas, die worden nu nog niet meegenomen, heb je een voorbeeldje?

Bijlagen

Terug
Bovenaan Onderaan