Lost Via Domus Problemen...

Status
Niet open voor verdere reacties.

jac20

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2007
Berichten
126
Hoi,

ik heb van de week het spel Lost gekocht.
nu heb ik deze dus geinstalleerd.
nu blijkt dat ik last heb van schokkende beelden en dingen die plotseling tevoorschijn komen, ondanks dat ik volgens deze site:
http://www.systemrequirementslab.com/referrer/srtest
gewoon de recommed requirements heb.
al zet ik de resolution op zijn laagst in dit geval 640 x 480 dan schokt ie nog steeds, met de laagste details.
zodra ik em op de hoogste resolution in dit geval 1680 x 1050, met de hoogste details.
dan vertoond die dezelfde kuren, het word dan niet erger, het probleem blijft hetzelfde.
dat vind ik raar, aangezien spellen als Bioshock & Call of duty 4 wel gewoon op 1680 x 1050 de hoogste details kan spelen.
wie heeft hier een verklaring voor ?

mijn systeem is overigens:
AMD Athlon 64 x2 4800+ @ 3,0 GHz.
Asus M2A-VM HDMI.
2048 MB Ram(667 MHz)
Nvidia Geforce 8600GTS(256 MB)
Zalman ZM500-HP 500Watt
 
Probeer dit eens even : schakel High resolution textures uit en zie of Lost nog steeds schokt. Wat ik gevonden heb is dat er performantieproblemen kunnen optreden met Nvidia Geforce 8600 kaarten. Je kan het hier bekijken. Ik weet er staat niet expliciet jouw kaart vermeld maar jouw versie is gelijkwaardig. Je zou eens kunnen kijken of er geen patch verschijnt. Dit kan je hier doen.Controleer ook eens de release notes van de nieuwste nvidia drivers of er niets in staat dat performantieproblemen met lost zijn opgelost.
 
Laatst bewerkt:
Probeer dit eens even : schakel High resolution textures uit en zie of Lost nog steeds schokt. Wat ik gevonden heb is dat er performantieproblemen kunnen optreden met Nvidia Geforce 8600 kaarten. Je kan het hier bekijken. Ik weet er staat niet expliciet jouw kaart vermeld maar jouw versie is gelijkwaardig. Je zou eens kunnen kijken of er geen patch verschijnt. Dit kan je hier doen.Controleer ook eens de release notes van de nieuwste nvidia drivers of er niets in staat dat performantieproblemen met lost zijn opgelost.

Heb je het dan over de laptop versie van de 8600 ? of de "normale"
ik heb er 1 van XFX.
ik heb geen 8600GS maar een 8600GTS.
geld dit dan voor bijde of voor alle modellen van de 8600 serie ?

want dan zal ik eens moeten kijken voor een nieuwere en betere kaart.
in dit geval denk ik dan aan de 8800 serie.
 
Hallo jac20,

Ik denk van wel wat zoveel van elkaar verschillen ze immers niet van elkaar beiden zijn gebaseerd op de geforce 8600. Het is wel dubbelzinnig wat er staat geschreven in die link die ik gaf. Ik denk de normale versie want laptopversies worden bijna nooit ondersteund.

Hallo mrmusic,

Je kan het zelf controleren klik op de eerste link die ik in mijn vorige antwoord aan jac20 plaatste. Je moet even naar beneden scrollen en dan zal je dit zien staan:

You may experience performance issues with the NVIDIA GeForce® 8600M GS card.
We recommend that you set the game "Graphics Quality" setting to LOW and
disable the "High resolution textures" when using this card.
 
Hallo jac20,

Ik denk van wel wat zoveel van elkaar verschillen ze immers niet van elkaar beiden zijn gebaseerd op de geforce 8600. Het is wel dubbelzinnig wat er staat geschreven in die link die ik gaf. Ik denk de normale versie want laptopversies worden bijna nooit ondersteund.

Hallo mrmusic,

Je kan het zelf controleren klik op de eerste link die ik in mijn vorige antwoord aan jac20 plaatste. Je moet even naar beneden scrollen en dan zal je dit zien staan:

You may experience performance issues with the NVIDIA GeForce® 8600M GS card.
We recommend that you set the game "Graphics Quality" setting to LOW and
disable the "High resolution textures" when using this card.


En daarbij gaat het dus om een onboard grafische chip van een laptop, is wel even iets anders!!!
 
Hallo mrmusic,

Zowel laptopversies als desktop versie zijn gebaseerd opdezelfde chip dus als de laptopversie het probleem heeft zou het zeer bizar zijn moest de desktopversie dat probleem niet hebben. Dit om de reden dat ik eerder vernoemd heb.
 
Hoe kom je erbij dat een onboard chip min of meer dezelfde prestaties levert als de gelijknamige losse grafische kaart, dat is echt complete onzin!!!
 
Allereerst hebben we het over de 8600M en niet over de 8800...

Daarnaast kun je links geven wat je maar wilt, het gaat om de prestaties en die zijn van een onboard chip heel veel keren minder, maar goed...

Wanneer jij ervan overtuigd ben dat je met een onboard chip evenveel videokracht hebt als met een losse videokaart, dan moet je dat maar blijven geloven...
 
Allereerst hebben we het over de 8600M en niet over de 8800...

Daarnaast kun je links geven wat je maar wilt, het gaat om de prestaties en die zijn van een onboard chip heel veel keren minder, maar goed...

Wanneer jij ervan overtuigd ben dat je met een onboard chip evenveel videokracht hebt als met een losse videokaart, dan moet je dat maar blijven geloven...

Dat weet ik maar dit was gewoon als voorbeeld. Als ik wou kon ik ook dezelfde link voor de 8600 gepost hebben. Indien je zou vergelijken dan zal je zien dat het verschil niet dat heel groot is gewoon een iets lagere kloksnelheid om de oververhitting in laptops tegen te gaan. Bovendien zijn de Nvidia Geforce M series aparte laptopinsteekkaarten en geen op het moederbord geïntregreerde kaarten De geïntegreerde hebben mGPU in de naam kijk hier maar.Die hun prestatie is wel heel laag. Ik was aan het spreken over de laptopinsteekkaarten (diegene die een M in hun naam hebben).
 
Laatst bewerkt:
Het enige antwoord dat ik daarop kan geven is dit:

Ga voor de grap eens op zoek naar de benchmarks van de "normale" 8800 en de 8800M......
 
Het enige antwoord dat ik daarop kan geven is dit:

Ga voor de grap eens op zoek naar de benchmarks van de "normale" 8800 en de 8800M......

Zo veralgemenen kan je immers niet alles hangt af van welke fabrikant de laptop kaart komt (hiermee bedoel ik sommige fabrikanten overclocken de laptopversie en zorgen voor een betere cooling ) dan liggen de resultaten in het aantal fps enorm dicht in de buurt met de desktop tegenhanger. Bij de meeste benchmarks vermelden ze niet het geteste merk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan