• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Loting

Status
Niet open voor verdere reacties.

Christian Evers

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2001
Hoe krijg ik Excel zover dat hij de getallen 1 t/m 64 uitzet in 32 willekeurige paren?

Een loting dus met als uitkomst bijv.

45 vs 23
02 vs 49
enz.

Ik kan er naast zitten, maar weet (bijna) zeker dat dit niet kan met Excel, je kunt beter iets maken met Java ofzo.

Je kunt met RANDOM wel wat doen, maar dan pakt ie één van de cijfers die je hebt ingevoerd. Betekend dat je allemaal cijfertjes moet gaan intikken.
Misschien kun je deze vraag onder de helpmij rubriek programmeren stellen, volgens mij kun je jouw wens zo met een Java programmatje laten regelen, of moet het persé met Excel?

Nee, maakt niet uit waarmee het gebeurt, maar ik dacht meteen aan Excel, van JAVA heb ik echt helemaal geen verstand, maar ik zal eens kijken.

Dank voor je antwoord! :)

Wat is precies je bedoeling, dan laat ik het even maken voor je. Even precies omschrijven graag.

Als ik je goed begrijp wil je op een button klikken zoadat er dan een lijstje tevoorschijn komt met 32 getallen niet hogen dan 64.

Niet helemaal.

Ik heb 64 getallen: 1 t/m 64

Daar wil ik 32 paren mee vormen, waarin elk getal tegen elk ander getal kan komen te staan.

Dus bijvoorbeeld:
Paar 1: 45 tegen 32
Paar 2: 02 tegen 51
Enzovoort...

Een soort van voetballoting dus waarbij er 64 clubs in de koker zitten en er 1 voor 1 worden uitgetrokken en aan elkaar gekoppeld.

BVD!

Het zou helemaal mooi zij als het ook voor 32, 16, 8 en 4 getallen zou kunnen.
bloos.gif

Voor de volgende rondes zeg maar

Nog 1 vraagje dan: Wil je een schermpje hebben waarbij je bijvoorbeeld cijfer 23 invoerd, dan op een knop drukt en dat b.v. cijfer 12 terugkomt?

of

wil je met 1 druk op een knop dat die 64 teams direct verdeelt worden in 32 koppels?

ehhhh, ik ben nu klaar hier op mijn werk en zal straks thuis je bericht lezen en even iemand aan het werk zetten.

Programma'tje

Ik kan er wel voor zorgen, maar dan moet je wel twee weekjes geduld hebben.
Je krijgt dan een programma'tje waar dmv 1 druk op een knop, 32 paren te zien krijg en dan iedere keer als je weer klikt, andere paren.
Is twee weken een problemen.

Bedankt voor het aanbod maar twee weken is wel erg lang. Ik heb het inmiddels ook al ergens anders gevraagd en heb een paar hele mooie oplossingen gekregen. De java versie zag er zo uit:

Code:
import java.util.Vector;
class Random
{
        public static void main(String[] argv)
        {
                Vector teams = new Vector();
                Vector matched = new Vector();;
                for(int i=0;i<64;i++)
                        teams.add(new Integer(i));

while(teams.size() > 0)
                {
                        int geselecteerd = (int)(Math.random()*(teams.size()-1));
                        matched.add(teams.elementAt(geselecteerd));
                        teams.removeElementAt(geselecteerd);
                }
                System.out.println(matched);
        }
}

Bedankt voor de moeite nogmaals maar het is dus niet meer nodig! :o

Ok, bedankt voor je melding, ik ff doorgeven dat het niet meer nodig is.

Groeten

Goedemiddag Christian,

Ik had al een dergelijk programmaatje maar dan veel eenvoudiger en ik vond het leuk om er toch wat mee te doen.

Kijk maar en laat weten of jij het ook leuk vind.

Jeroen

Laatst bewerkt:
De bvraag is nu alleen hoe krijg ik het gezipte bestand aan het bericht!!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan