• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

lotingprogramma voor toernooien

Status
Niet open voor verdere reacties.

ppms

Gebruiker
Lid geworden
19 aug 2006
Berichten
226
Hallo,

Ik heb een lotingprogramma gemaakt voor toernooien.

Op blad loting maken kan ik kiezen uit 6, 8 of 10 en dan moet ik deze handmatig onder elkaar plakken.

Is dit ook mogelijk om te verwerken in de macro’s 6, 8 of 10 dat de celwijzer steeds in kolom A net onder het stippenlijntje komt te staan.

Is er nog wat te verbeteren aan de macro’s die ik gebruik.

Groet PPMS
 

Bijlagen

  • loting (1).zip
    29,9 KB · Weergaven: 62
Topictitel aangepast, "macro" zegt niets over je probleem.
 
Hallo,

Deze code kun je gebruiken achter de knop "Loting Verwijderen".
Code:
Sub Loting_verwijderen()
  If MsgBox("Weet je zeker dat je de loting wilt wissen?", vbYesNoCancel, "Kolommen wissen") = vbYes Then
    With Sheets("loting maken").Range("A7:T827")
      .Clear
      .Interior.ColorIndex = 19
    End With
      Sheets("loting").Range("D6:H85").ClearContents
  End If
End Sub
En voor de knoppen 6-8-10
Code:
Sub kopie6()
    Sheets("Kopieën 6_8_10").Range("A7:T12").Copy
    Sheets("Loting maken").Range("A7").PasteSpecial xlPasteValues
End Sub

Sub kopie8()
    Sheets("Kopieën 6_8_10").Range("A17:T24").Copy
    Sheets("Loting maken").Range("A17").PasteSpecial xlPasteValues
End Sub

Sub kopie10()
    Sheets("Kopieën 6_8_10").Range("A29:T38").Copy
    Sheets("Loting maken").Range("A29").PasteSpecial xlPasteValues
End Sub
 
Laatst bewerkt:
Hallo ppms,

Ik heb drie macro's voor je aangemaakt.
Heb eigenlijk niet veel anders gedaan dan een macro opstarten, de het gewenste bereik kopiëren en daarna de macrro gestopt en achter de knop geplakt (macro 1).
Vervolgens voor de andere knoppen gewoon de macro gekopiëerd en het bereik aangepast.

Ik begrijp dat het toernooi maar uit 5 wedstrijden bestaat en dat bij 10 deelnemers dus niet iedereen tegen elkaar moet spelen?

Kijk maar eens of je er iets mee kunt.
Ik weet niet of het gelukt is het bestandje bij te voegen.
Vergis ik me nu of was dat voorheen veel gemakkelijker?

Succes,:thumb:

Groetjes,
Ger
 
Hallo ppms,

Zo is het beter.
Bestand was te groot.
Geen wonder dat het niet lukte.

Groetjes,
Ger
 
Hallo,

Ik denk dat ik niet duidelijk ben geweest met mijn vraag.

Het programma is bedoeld om een loting temaken tussen de 20 en 80 teams. De kopieën van 6, 8 of 10 moeten dus onder elkaar komen te staan. Waarvoor 6, 8 of 10 dan kom je altijd uit op het juiste aantal, dat op zo dag meespelen. Ik begin altijd met 6 tot de laatste die om goed uit te komen misschien wel 8 of 10 moet zijn, kan ook 8 plus 10 zijn. Zie bijlage.

Het is de bedoeling dat ik met de macro van kopieer en plakt zodat ik weer de volgende kan plakken. Nu zet ik de celwijzer handmatig in de juiste cel en dan ctrl – v dit zou ik graag met de macro’s willen doen van 6, 8 of 10 dat er geplakt wordt en de celwijzer in de juiste cel staat voor de volgende kopie va 6, 8 of 10.

Jack Nouws,

De macro loting verwijderen werkt oké en is een stuk korter als de mijne. De macro’s 6, 8 of 10 werken niet goed, sorry.

Groet PPMS
 

Bijlagen

  • uitleg loting.xls
    13,5 KB · Weergaven: 92
Hallo ppms,

Ik begrijp niet wat je wilt doen en wat je wilt bereiken. :(
Mijn excuus hiervoor misschien dat een ander het wel begrijpt. :confused:

Met vr gr
Jack
 
Deze misschien dan. Je zal dan wel C6 moeten vullen met een 0 (die kan je verbergen door ze dezelfde kleur te geven als de achtergrond) anders loopt het mis.
Code:
Sub kopie6()
    ['Kopieën 6_8_10'!A7:T12].Copy ['Loting maken'!C65536].End(xlUp).Offset(1, -2)
End Sub
Sub kopie8()
    ['Kopieën 6_8_10'!A17:T24].Copy ['Loting maken'!C65536].End(xlUp).Offset(1, -2)
End Sub
Sub kopie10()
    ['Kopieën 6_8_10'!A29:T38].Copy ['Loting maken'!C65536].End(xlUp).Offset(1, -2)
End Sub
 
Laatst bewerkt:
Warme bakkertje ,

Dat is hem helemaal, ik wil iedereen bedanken voor het meedenken en ik ben er weer erg blij mee.

Zal deze op opgelost zetten.

Groet PPMS
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan