• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Lotingssysteem van VenA namaken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Uw vraag even een eigen plekje gegeven :)
Het "inbreken" op andermans topic is niet erg netjes.

@Ginger, een moderatormelding is vaak een stuk gemakkelijker :D

@mastermindzh, niet aan gedacht... Je hebt helemaal gelijk!

Open de VB-editor met Alt+F11.
Aan de linkerzijde staan (werkblad)modules; dubbelklik daarop en er zal vast ergens een code staan die je zo kan kopiëren en plakken in je eigen bestand.
Ook de code van @cow18 kan je zo kopiëren (zal ook zeker werken anders was het vast niet geplaatst) en plakken.

had ik al aangedacht, maar de bereiken kloppen dan niet die ik wil en aan sommige verwijzingen in de vb-editor naar de bereiken van de tabbladen snap ik niet echt.
dat is het probleem. toch bedankt

Ik weet niet hoe je erbij komt om dit lotingssysteem aan mij toe te dichten. De code van cow18 is eenvoudig aan te passen aan de eigen situatie.

Deze regel aanpassen
Code:
With Sheets("inschrijvingen").Range("I4:I19")
in
Code:
With Sheets("Loting").Range("A2:A25")
moet voldoende zijn. Voor het wissen van gegevens kan je prima een macro opnemen.

Beste VenA, ik dacht door dat je de aanpassing deed het programma van jouw was. de aanpassing klopt niet hellemaal bij mij. zou je het erg vinden om de 3 macro's er zelf in te steken. zodat ik kan zien hoe deze dan opgebouwd worden en vergelijken met het ander programma . mvg armilius

Op zich vind ik het niet zo erg om er wat tijd in te steken. Maar ik kan niet zo heel goed tegen vraagstellers die zelf niets proberen. Of dat niet laten blijken met een aangepast voorbeeld. Met een loze opmerking als 'de aanpassing klopt niet hellemaal bij mij' geeft ook weinig beeld van wat je gedaan hebt. En blijkbaar hadden andere 'helpers' dezelfde gedachte.;)

In het voorbeeldje even het loten toegepast. Als er vervolg vragen zijn laat dan eerst zien wat je zelf geprobeerd hebt. Dan wordt je ongetwijfeld ook weer verder geholpen.

Bijlagen

bedankt VenA voor het voorbeeld aan te passen. Ik had een niet aangepaste versie gestuurd om dat ik dacht dat het makkelijker zou zijn, mijn excuses hiervoor. Volgende keer zal ik mijn aanpassingen doorsturen. nogmaals bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan