• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

LOTTO - de reeks van zes uitgekomen nummers zoeken in tabel met alle trekkingen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Een oplossing voor de letterlijke vraag. Druk op de blauwe knop met ingebouwde disclaimer. Nu worden in het ergste geval al (362*42/6)*164 vergelijkingen uitgevoerd. Hoelang zal het duren als je 8kk *164 gaat doen?
 

Bijlagen

  • combinaties.xlsb
    53 KB · Weergaven: 43
Niets fout mee om het louter als technische uitdaging op te vatten én een oplossing aan te reiken.
Evenwel gaf TS al aan
"Wil je een soort van voorspelling hier uit opmaken?"
Dat is een beetje de bedoeling...

Maar uitermate bedenkelijk wordt het natuurlijk met
als er een afwijking in het systeem zit , kun je je kans vergroten door steeds te spelen wat er eerder gevallen is.

sylvester-ponte,
Van mij mag je dat zelf geloven, maar breng aub anderen niet het hoofd op hol, en zie desgewenst nogmaals mijn reactie #17.
Iedere voorspelling is namelijk pure onzin.
 
Een oplossing voor de letterlijke vraag. Druk op de blauwe knop met ingebouwde disclaimer. Nu worden in het ergste geval al (362*42/6)*164 vergelijkingen uitgevoerd. Hoelang zal het duren als je 8kk *164 gaat doen?

de code die je schreef voor het inkleuren van de lottogetallen vind ik wel leuk, maar het duurt inderdaad wel een tijdje en het Excel blokkeerde constant.
Ik was nu begonnen met een 30a 40-tal trekkingen te kopiëren uit een ander bestand om deze dan te plakken in het bestand met de 8.145.060 combinaties.
Ik laat deze reeks dan inkleuren, wis ze en plak een nieuwe reeks, ik ben dan wel enkele dagen bezig maar ik voeg getallen toe wanneer ik zin heb, en het programma loopt vlot, ook kan ik nadien elke week de nieuwe lottotrekking invoegen.
Nu kom ik echter tot de vaststelling dat de gekleurde combinaties niet bewaard worden wanneer ik het programma verlaat. Is dit mogelijk?
Blijkbaar wist de code de eerder ingekleurde combinaties wanneer ze opnieuw gestart wordt.
Is hier eventueel een oplossing voor?
 
Laatst bewerkt:
Dan zal je deze regel aan moeten passen
Code:
Cells.Interior.Color = xlNone
 
Als ik het juist heb staat deze regel al in de code

Code:

Sub VenA()
Dim j As Long, jj As Long, jjj As Long, ar, ar1
Cells.Interior.Color = xlNone
ar = Cells(4, 1).CurrentRegion
ar1 = Cells(4, 53).CurrentRegion
For j = 1 To UBound(ar1)
For jj = 1 To UBound(ar)
For jjj = 1 To UBound(ar, 2) Step 6
If ar1(j, 1) & "|" & ar1(j, 2) & "|" & ar1(j, 3) & "|" & ar1(j, 4) & "|" & ar1(j, 5) & "|" & ar1(j, 6) = ar(jj, jjj) & "|" & ar(jj, jjj + 1) & "|" & ar(jj, jjj + 2) & "|" & ar(jj, jjj + 3) & "|" & ar(jj, jjj + 4) & "|" & ar(jj, jjj + 5) Then
Cells(jj + 3, jjj).Resize(, 6).Interior.ColorIndex = jjj + 3
Cells(j + 3, 53).Resize(, 6).Interior.ColorIndex = jjj + 3 'ter controle
Exit For
End If
Next jjj
Next jj
Next j
End Sub
 
Code graag tussen codetags voor de leesbaarheid.

Dat die regel er staat klopt. Daarom schreef ik ook dat je dat moet aanpassen.
 
Ik heb al laten verstaan dat ik niet voldoende kennis heb van Excel en al zeker niet van hbs om te weten wat ik hier zou moeten aanpassen.
Daarom doe ik ook een beroep op deze help site.
Als je zo vriendelijk zou willen zijn om de code te wijzigen?
Dank u voor de helpende hand...
 
Graag gedaan. Verder kan ik je helaas niet helpen. hbs is een voor mij compleet onbekende programmeer omgeving.
 
Dus graag had ik geweten wat ik moet aanvangen met:

Cells.Interior.Color = xlNone
 
= VbRed, VbBlack, VbGreen:d

Succes verder met de zoektocht naar het onmogelijke.
 
deze code
Code:
Cells.Interior.Color = VbRed, VbBlack, VbGreen
kan niet werken, omdat er maar één kleur opgegeven kan worden, dus
Code:
Cells.Interior.Color = VbRed
of
Code:
Cells.Interior.Color = VbBlack
of
Code:
Cells.Interior.Color = VbGreen
of
Code:
Cells.Interior.Color = XlNone
 
de code die je schreef voor het inkleuren van de lottogetallen vind ik wel leuk, maar het duurt inderdaad wel een tijdje en het Excel blokkeerde constant.
Ik was nu begonnen met een 30a 40-tal trekkingen te kopiëren uit een ander bestand om deze dan te plakken in het bestand met de 8.145.060 combinaties.
Ik laat deze reeks dan inkleuren, wis ze en plak een nieuwe reeks, ik ben dan wel enkele dagen bezig maar ik voeg getallen toe wanneer ik zin heb, en het programma loopt vlot, ook kan ik nadien elke week de nieuwe lottotrekking invoegen.
Nu kom ik echter tot de vaststelling dat de gekleurde combinaties niet bewaard worden wanneer ik het programma verlaat. Is dit mogelijk?
Blijkbaar wist de code de eerder ingekleurde combinaties wanneer ze opnieuw gestart wordt.
Is hier eventueel een oplossing voor?

Het resultaat wanneer ik de code wijzig in black is, zie afbeelding Vbblack.gif

Code:
Cells.Interior.Color = VbBlack

Het is ook zo dat de eerder ingekleurde combinaties nog altijd gewist worden :confused:
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan