• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Lotto excel help ben al een tijdje maar lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

naomi2006

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2007
Berichten
9
Ik ben nog niet zo goed met excel maar ben wel bijna elke dag mee bezig om wat voor elkaar te krijgen maar 1 ding lukt nog niet.

Ik heb een lotto lijst via excel gedaan ben wel al zo ver dat de lotto getallen automatisch weg gaan als ik ze op een bepaalde plek invoer maar dan word het op ten duur zo on overzichtelijk.
Nu wil ik dat als iemand er 7 goed heeft dat zijn naam blauw word ofzo en als hij alles goed heeft (8 dus) dat het dan rood word als dat lukt of een andere optie is dat erachter komt hoevel getallen die persoon goed heeft dat kan niet zoals ik het heb gedaan want er vallen wel is om de week dubbele nummer en dan telt ie dat ook allemaal dubbel wat moet ik doen.

Zou iemand zo vriendelijk willen zijn en mij daar mee willen helpen.

Alvast bedankt
 

Bijlagen

  • lotto aangepast.rar
    6,1 KB · Weergaven: 116
Laatst bewerkt:
Beste Naomi,

Welkom op dit forum.
Kun je een bestandje uploaden (eventueel geanonimiseerd) zodat wij mee kunnen kijken?

Richard
 
Aller eerst welkom op het forum.

Om aan de juiste gegevens te komen op dit forum wil ik je eerst op de zoekfunctie wijzen.
Hiermee kan je simpel met enkele termen zoeken in de datbse van al eerder gestelde vragen op dit forum (zeer handig voor jouw vraag :), zoek op lotto).

Ten tweede wil ik, net zoals Richard, je wijzen op de mogelijkheid van het uploaden van een file. Dit scheelt de mensen hierop het forum een hoop werk om inzicht te krijgen in wat je nu precies wilt. Zeg nou eens eerlijk: een file (met opmaak) zegt toch meer dan een vraag met 40 regels!!!

Maar om toch over de brug te komen, kijk eens hier (post #16 is het eindresultaat):
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=278772&highlight=lotto

Met dank aan de jongens welke er aan gewerkt hebben.


Groet,
Ferenc
 
Je kan je file uploaden in zip bestand met behulp van de knop, bestanden beheer.
Bij een nieuwe vraag en antwoord op een vraag heb je deze standaard ergens onder het gedeelte waar je je vraag invult staan.
Bij een aanpassing van een vraag / antwoord moet je eerst op de knop advanced drukken waarna je deze knop te zien krijgt.

Tevens kan je file max. 100kb zijn.
Ook raad ik je aan voordat je je file upload eerst prive gegevensweg te halen uit je bestand.

Groet,
Ferenc.

ps.
Kijk eerst eens in de post welkein mijn eerste bericht heb gegevn, daar zit zeker wat voor je gading bij :).
 
lukt nnog niet

ik heb nu een bestand geupload en heb ook gekeken naar jou hulp maar ik snap nog niet zoveel van excel en ik heb wel een mooie voorbeeld gezien en zo zou ik het ook willen.

bedankt
 
Naomi,

Kijk eens naar dit voorbeeld.
Deze is opgezet mbv het voorbeeld in de thread welke ik eerder heb gepost.
Met dank aan de jongens uit die post.


Groet,
Ferenc
 

Bijlagen

  • Bingo.zip
    25,4 KB · Weergaven: 91
Hi demeter

Hij ziet er fantastisch uit maar er is nu nog 1 klein probleempje.
Als ik de getallen 43, 44 of 45 in voer gaan ze niet weg het was me wel gelukt door de rij te vergroten maar dan lukt de kleur niet en zoals bijvoorbeeld bij de naam marco als ik al zijn nummers invoer heeft hij er maar 7 goed omdat het getal 44 niet staat ingesteld zoals de rest en hoe moet ik dat doen of zou jij dat voor mij misschien willen doen want ik ben daar niet zo handig in.

Alvast weer bedankt
 
Laatst bewerkt:
Naomi,

Je hebt zelf al Q9 tm V9 naar beneden door gekopieerd.
De kleur werkt met een voorwaardelijke opmaak.
Deze kijkt of het getal in de cel bestaat in het bereik: UitgekomenNummers
Vb. code in cel J3. Als deze waar is dan wordt de cel gekleurt.
Code:
=AANTAL.ALS(UitgekomenNummers;J3)>0
Aantal.als zoekt de inhoudt van cel J3 in het bereik UitgekomenNummers.
Komt deze meer dan 0 keer voor dan is de uitkomst waar en wordt de cel gekleurt.

Het bereik UitgekomenNummers is gedefineerd als: Q3:V9
Hier moeten wij dus Q3:V10 van maken.

Deze kunnen aan passen door te gaan naar:
Invoegen / Naam / Definieren en te kiezen voor: UitgekomenNummers
Pas de tekst in de balk 'verwijst naar' aan. de V9 wordt een V10.

Nu moet hij het doen.
Als je later nog een rij erbij wil maken hoef je alleen je bereik te vergroten en de rij er boven te kopieeren.

Succes.


Groet,
Ferenc
 
Laatst bewerkt:
Het filetje toch maar aangehangen.
Zaten ook nog wat kinkjes in de vba code omdat je maar 8 getallen gebruikt inplaats van 10. Zie code voor commentaar.

Groet,
Ferenc
 

Bijlagen

  • Bingo2.zip
    25 KB · Weergaven: 68
Mag ik jou bedanken en de rest van de jongens die jou geholpen hebben ook.

Dus bij deze hartstikke bednkt en als ik wat terug kan doen en ik weet het doe ik het graag.

Bedankt jongens:thumb:
 
een probleem

Hallo

Ik heb weer een probleem met de lotto 1 ding is me zelf gelukt maar de andere niet.
Maar wat mij niet lukt is de lotto lijst uitbreiden naar meer deelnemers.
Het lukt wel om meer deelnemers in te voeren maar het enige wat dan niet mee doet is de naam rood maken als die nieuwe deelnemer voor staat of gewonnen heeft van de rest lukt alles.
Hoe kan ik dat oplossen ik hoop dat jij antwoord op me vraag weet.

Alvast weer bedankt

ps.

het andere hoe die is werkt perfect ben jullie echt dankbaar en hoop dat jullie mij hier ook mee kunnen helpen:eek:
 
naomi2006,
Kopiëer de Cellen in de laatste rij en Plak deze in de eerste lege rij.
 
Naomi,

Pas ook de voorwaardelijke opmaak aan in de cellen van kolom B:
van:
Code:
=ALS(N3=0;0;ALS(N3=MAX($N$3:$N$38);1))
Maak je:
Code:
=ALS(N3=0;0;ALS(N3=MAX($N$3:$N$42);1))
waarin 42 de regel is waarin je de laatste deelnemer heb staan.
Het beste is om:
deze code in de 1e regel te veranderen.
de andere cellen te selecteren waarin je de code wil hebben
plakken speciaal/opmaak te plakken.


Groet,
Ferenc

omdat de bereiken met een $ zijn geplaatst kan er niet alleen met kopieren/plakken gewerkt worden :(.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt

Hi Demeter

Alweer hartsikke bedankt he.
Als ik weer wat heb kom ik graag bij je terug :thumb:
 
Graag gedaan daarvoor zijn we hier op het forum.
Mijn kennis komt grotendeels door de mensen die hun kennis graag hier willen delen.:thumb:


Groet,
Ferenc
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan