• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

lotto in excell

Status
Niet open voor verdere reacties.

bassie0007

Gebruiker
Lid geworden
4 jun 2006
hoi, ik heb een probleem met me lotto excel sheet
ik wil elke week de 6 lotto getallen invoeren en dat deze vervolgens worden weggestreept bij de deelnemers die ze hebben doormiddel van de cell die kleurt.
vervolgens moeten hij bijhouden hoeveel getallen elke persoon goed heeft
als ik overnieuw wil beginnen moet ik op een knop kunnen drukken waardoor hij alles reset (de getallen+kleuren) als ik dit probeer doormiddel van "selection.delete" of "selection.clear" verwijderd hij alles inclusies de opmaak etc.

heb ondertussen al het 1 en ander gevonden op de forum maar kom er nog niet helemaal uit.:confused:
kan iemand mij hiermee helpen misschien?

met vriendelijke groet,
bas

Bijlagen

Bassie0007

- extra knop aangemaakt op tablad 'gevallen getallen' die op tabblad 'deelnemers' alles
wist
- jouw versie met alles op 1 blad zoals je hieboven gepost hebt werkt niet goed

Bijlagen

mtb zei:
Bassie0007

- extra knop aangemaakt op tablad 'gevallen getallen' die op tabblad 'deelnemers' alles
wist
- jouw versie met alles op 1 blad zoals je hieboven gepost hebt werkt niet goed

nee weet dat het niet werkte daarom vroeg ik ook om hulp ;) :eek:

wilde het juist om 1 blad hebben om het overzichelijk te maken
ook is het omslachtig om het op 2 bladen te zetten
bovendien vind ik dat die andere 2 bladen niet echt veel toevoegen aangezien je de getallen toch met de hand nog eens een keer moet invullen (2x zelfs).

maar even goed bedankt voor je hulp

het lotto bestandje is inmiddels volop in gerbuik maar heb toch nog 1 klein probleempje
bij het 3de tabblad (overzicht getallen) kun je maar voor 14 weken de getallen aanpassen
wat moet ik aanpassen om te zorgen dat ik er meer dan 14 weken kan invullen???

alvast bedankt voor de moeite :thumb:

bas

Bassie0007

Was op vakantie vandaar de late reactie

- Ga naar het tabblad "overzicht getallen"
- Druk op invoegen (in de werkbalk)
- Naam
- Definiëren
- Selecteer de naam 'getallen'
- Verander in de balk (waar nu staat: ='overzicht getallen'!$R$4:$W$17) het bereik, dus
verander de 17 in $W$ naar het bereik wat voor jouw toereikend is. (als je 17 naar 20
veranderd heb je al 3 regels extra)
- Druk op OK.

Succes

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan