• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

lotto nummers sorteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

alfonsdegucht

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2008
Als ik de nummers van de loterij invul kan excel dan dit sorteren ,zodat de rij met de meeste juiste nummers naar boven word gezet.
Dus eerst per rij de nummers sorteren en daarna per kollom en als het kan dan nog eens een makro maken die dit allemaal voor mij doet met èèn klik.
hierbij een voorbeeld van mijn blad in excel

Hoe kan dit worden opgelost :(

Laatst bewerkt:
Hey,

met een macro weet ik het niet, maar je kunt toch de gewone sorteer functie gebruiken?
Selecteer de gehele tabel (met de cijfers) dan naar menu Data en dan Sorteren. Hier kun je opgeven op welke kolom die moet sorteren, en ook de volg kolomen.
Let er wel op dat de Aflopend sorteren aanzet;)

En volgens mij kun je met Office 2007 met de linker [ALT] toets het menu opvragen.

Succes,
Mathijs

Hoi,

@ Matthijs, wat jij benoemt is een optie maar kost handmatig veel werk.
Wat een mogelijkheid is waarmee het wel kan is een draaitabel?
Daar ooit al eens na gekeken of aan gedacht?

nummers lotto

met een draaitabel kan ik niet werken ,maar ik heb het intussen al gevonden hoe het moet
gewoon alles selecteren en dan de juiste kollom laten sorteren van groot naar klein nu juist nog er een makro op zetten.

In ieder geval bedankt voor de moeite
Groetjes Alfons

Hey,

met een macro weet ik het niet, maar je kunt toch de gewone sorteer functie gebruiken?
Selecteer de gehele tabel (met de cijfers) dan naar menu Data en dan Sorteren. Hier kun je opgeven op welke kolom die moet sorteren, en ook de volg kolomen.
Let er wel op dat de Aflopend sorteren aanzet;)

En volgens mij kun je met Office 2007 met de linker [ALT] toets het menu opvragen.

Succes,
Mathijs

lotto nummers

Ok zo werkt het, nu nog juist er een makro op zetten

Bedankt voor de moeite ;

Groetjes Alfons:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan