Low budget ultrabook

Status
Niet open voor verdere reacties.

BramReijn

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 jan 2015
Berichten
3
Wat ga je met je laptop doen?
Ik wil hem voor school gaan gebruiken. Ik wil er gewoon dingen als office, internetten, excel, powerpoint enzo mee gaan doen, beetje de basis dingen. Maar ik moet ook programma's als Inventor en AutoCad er af en toe op gaan gebruiken.

Wat is je budget?
Maximaal 800, het liefst zo min mogelijk natuurlijk./i]

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, hij moet 4 dagen in de week mee naar school.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Geen merkvoorkeuren.

Ik wil een ultrabook omdat ik hem elke dag mee naar school moet nemen. Het belangrijkste is eigenlijk dat ik een lichte laptop zoek, waarop ik wel programma's als Inventor en AutoCad op moet kunnen draaien. Het hoeft geen high-end ultrabook te zijn, als hij maar degelijk is.

Ik heb de pricewatch ff gedaan en kwam op de volgende laptops uit. Ik heb eigenlijk alleen gekeken naar laptops met een i5 of i7 processor omdat ik denk dat dat nodig is om programma's als Inventor te kunnen draaien (zeg het me als het niet zo is). Wat is de beste of wat is een aanrader?

HP Pavilion TouchSmart 14 (n020ed)
http://tweakers.net/pricewatch/348239/hp-pavilion-touchsmart-14-(n020ed)/specificaties/

Toshiba Tecra Z50-A-11R
http://tweakers.net/pricewatch/372056/toshiba-tecra-z50-a-11r/specificaties/

Acer Aspire V3-371-78AW
http://tweakers.net/pricewatch/411980/acer-aspire-v3-371-78aw/specificaties/

Acer Aspire V3-371-54BN
http://tweakers.net/pricewatch/408701/acer-aspire-v3-371-54bn/specificaties/

Acer Aspire V3-371-762L (Belgisch model)
http://tweakers.net/pricewatch/430225/acer-aspire-v3-371-762l-(belgisch-model)/specificaties/

Acer Aspire V3-371-7479
http://tweakers.net/pricewatch/430188/acer-aspire-v3-371-7479/specificaties/

Lenovo Yoga 2 Pro (13-01133)
http://tweakers.net/pricewatch/425729/lenovo-yoga-2-pro-(13-01133)/specificaties/

Als je een aanrader hebt die er niet tussen staat maar wel voldoet aan m'n eisen hoor ik het ook graag!

Mvg Bram
 
Welkom bij de Helpmij!

De Acers heb ik niet bekeken. Acer is niet de eerste keuze v.w.b. een kwalitatief apparaat.
Van de resterende drie zijn de specs redelijk vergelijkbaar, met dien verstande dat de ene een nét even betere processor heeft (de Lenovo), t.o.v. de andere twee. De Lenovo heeft daarentegen ook een Full HD scherm en dát is verrekte interessant. De andere twee komen niet verder dan 1366x768, terwijl de Lenovo een resolutie heeft van 1920x1080. Nadeel van het Lenovoscherm is weer dat íe de kleinste beelddiagonaal heeft (13") tegen de Toshiba 15,6" en de HP 14".
Qua videokaart (chip) doen ze alle drie weinig voor elkaar onder want de Intel 4400 presteert gelijkwaardig aan de Raedon 8670.

Samengevat : als jij geen probleem hebt met een kleine beelddiagonaal dan is de Lenovo de meest interessante van de 3.
Is schermdiagonaal erg belangrijk, dan is de Toshiba de meest interessante van de drie.
Qua geheugen steekt de HP er bovenuit met 6 gig. De andere twee hebben 1/3 mem minder.

Linksom of rechtsom, de HP blijft op plek 3.
Of de Toshiba of de Lenovo op plek 1 terecht komt, hangt van jouw prioriteiten af : beeldschermdiagonaal + resolutie (wel full HD of niet full HD).
 
Laatst bewerkt:
Heel erg bedankt gast0225 voor je reactie!

Mijn voorkeur ging eigenlijk ook al uit naar de Lenovo omdat ik overal lees dat Lenovo een degelijk merk is. De diagonaal maakt me niet zo veel uit, maar ik heb nu een 15,6 inch laptop en het lijkt me fijner om nu een kleinere te nemen voor de studie. Daarom staat de Lenovo toch wel op 1.

Mijn vraag alleen nog is, draaien programma's als Inventor en AutoCad goed op deze laptop? Kan hij het aan qua processor enzovoorts?

Een andere vraag is of je misschien uit eigen ervaring of eigen voorkeur nog een laptop kent welk goed bij mijn eisen past. Ik heb namelijk alleen ff snel via de pricewatch van Tweakers gekeken wat een beetje bij mij eisen paste, maar misschien weet jij wel nog betere laptops voor mijn budget en eisen.

In ieder geval, bedankt voor je reactie!

Mvg Bram
 
Mijn voorkeur (met stip op één!) kun je zien als je op mijn nickname klikt en dan "bekijk systeem". Probleem voor jou is dan alleen dat mijn voorkeur licht boven je budget uitgaat. (BTO)
Ik zou op kunnen zoeken of de door jou gewenste progjes op de Lenovo kunnen draaien, maar dat kun je ook prima zelf.
Je toetst in Google letterlijk in:

systeemeisen inventor

systeemeisen autocad

Ik heb er eentje voor je gedaan :

System requirements for Autodesk Inventor 2014 products

Nov 1, 2014


Issue:
This article provides the system requirements for Autodesk® Inventor 2014 products.

Solution:

For Inventor 2014 Windows users
For general part and assembly design (typically fewer than 1,000 parts):
• Windows® 7 (32-bit minimum, 64-bit recommended) or Windows® 8 64-bit[1] operating system
• Intel® Pentium® 4, AMD Athlon™ 64 with SSE2 technology, 3 GHz or greater, or AMD dual-core processor with SSE2, 2 GHz or greater recommended, or Intel® Xeon® E3 or Core i7 or equivalent with SSE2, 3.0 GHz or greater
• 4 GB RAM minimum for less than 500 part assemblies (8 GB recommended)[2]
• 15 GB free disk space for installation
• 1,280 x 1,024 or higher screen resolution
• Microsoft® Direct3D 9® or compatible graphics card (Microsoft® Direct3D 11® or higher recommended)
• Microsoft® Internet Explorer® 6 or later (.NET Framework Version 4.5 web browser)
• Microsoft® Excel® 2003 or later software for iFeatures, iParts, iAssemblies, thread customization, and spreadsheet-driven designs
• Adobe® Flash® Player 10
• Internet connection for web downloads and Subscription Aware access
• Microsoft-compliant mouse or pointing device
• DVD-ROM drive[3]

For complex models, complex mold assemblies, and large assemblies (typically more than 1,000 Parts):
• 64-bit Windows 7 or Windows 8[1]
• Xeon E3 or Core i7 or equivalent, 3.3 GHz or greater
• 16 GB RAM or greater[2]
• 15 GB free disk space for installation
• 1,280 x 1,024 or higher screen resolution
• Direct3D 9 or compatible graphics card (Direct3D 11 or higher recommended)
• Internet Explorer 6 or later (.NET Framework Version 4.5 web browser)
• Excel 2003 or later for iFeatures, iParts, iAssemblies, thread customization, and spreadsheet-driven designs
• Flash Player 10
• Internet connection for web downloads and Subscription Aware access
• Microsoft-compliant mouse or pointing device
• DVD-ROM drive[3]


Zoals je ziet kom je (helaas) qua processor wat te kort met de door jou uitgezochte machines.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt gast0225.
Jammer genoeg zou ik idd een i7 processor moeten hebben.
Maar wil dit meteen betekenen dat ik helemaal niet deze programma's kan draaien met een i5 processor? Of wil het alleen zeggen dat ze dat aanbevelen en dat het wel kan, maar dat het trager zal gaan? Want zo vaak zal ik het niet gebruiken en als ik ga kijken voor een laptop met een i7 kom ik of uit op een Acer of is de prijs veel te hoog voor mij budget.

Mvg, Bram
 
Ik heb in mijn vorige bericht de relevante tekst rood gemaakt. Hetgeen daar over de snelheid wordt geschreven doet vermoeden dat de in de Lenovo zittende 1.7 GHz processor iig voor Inventor te kort zal gaan schieten.
Misschien is er iemand die meeleest die daar wat meer over kan zeggen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan