Loze CD-Rom letter in Verkenner

Status
Niet open voor verdere reacties.

comPloeteraar

Gebruiker
Lid geworden
26 jul 2004
Berichten
12
Beste Helpmij crew en bezoekers,

Graag leg ik het volgende probleem aan jullie voor:

Na een image herstelprocedure m.b.v. Acronis True Image t.g.v. een crach en toevoeging van een nieuwe secudaire drive, heb ik de driveletters van beide DVD branders aangepast en tevens de diverse partities de juiste opvolgende driveletters gegeven. Er bleek toen in de Windows Verkenner een CD-drive met driveletter G toegevoegd te zijn. Aan deze driveletter hangt echter geen fysieke drive. Ook is zowel in APPARAAT- als in SCHIJFBEHEER geen drive met deze letter te zien, terwijl de driveletter G in Schijfbeheer wel als bezet wordt aangegeven.

In het Registry heb ik onder [HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\MountedDevices] de sleutel \DosDevices\G: (zijnde de verwijzing naar deze letter) verwijderd. Ook heb ik het progje van Microsoft: 'Fix it center' gebruikt.
Helaas mocht dit alles niet baten.

Heeft iemand een idee hoe dit euvel verholpen kan worden?
Nadat ik vele jaren uw Nieuwsbrief en Forum onderwerpen met interresse heb gelezen, hoop ik dat Helpmij ditmaal MIJ kan helpen.

comPloeteraar

Systeem:
Windows 7 Ultimate 64 bit, SP1
Processor Intel Core i7 3.07 MHz
RAM 6 Gb 1600 MHz DDR3
Asus P6T SE moederbord
Asus EAH5770 videokaart
Primaire schijf: OCZ Vertex SSD 120 Gb sata 2 verdeeld in 3 partities C, D en E
Secudaire HD: Western Digital 1 Terabyte verdeeld in 2 partities F en H
DVD brander Asus met driveletter V
DVD brander LG met driveletter W
Interne kaartlezer met driveletters K t/m M

Screendump:
screendump.jpg
 
Staat hij ook niet bij de verborgen/hidden devices in apparaatbeheer?
Heb je een virtuele drive manager zoals DaemonTools? of maakt True Image die miss aan?
 
Loze driveletter in verkenner

Bedankt voor jullie snelle reacties.

De link van Manamana naar het Microsoft Forum biedt helaas ook geen oplossing. De tekenreeksen met de namen: UpperFilters en LowerFilters zijn bij mij niet in de registerstring aanwezig. Ook staat er geen drive in Apparaatbeheer onder Verborgen/hidden devices zoals Lange Pier aangeeft.
Of True Image dit heeft veroorzaakt betwijfel ik. Dit programma gebruik ik al jaren en de diverse keren dat ik daarmee images heb terug gezet, heeft nooit tot dit probleem geleid en er is ook geen virtuele drive aangemaakt.

De beste oplossing is natuurlijk het hele besturingssysteem opnieuw erop zetten, maar daar zit ik niet op te wachten gezien de hoeveelheid werk met alle daarna opnieuw te installeren software en de relevantie van onderhavig euvel. Overigens: als ik op het ikoon rechtsklik en eigenschappen oproep, krijg ik keurig een Cd-rom venster met 0 bytes te zien. Druk ik op Uitwerpen, dan volgt de foutmelding: 'Er is tijdens het uitwerpen van Cd-station (G) een fout opgetreden'. Dit geeft aan dat er geen daadwerkelijke drive aan verbonden is, want bij de andere DVD-drives (V en W) gaan in dat geval de lade's keurig open.

Heeft mogelijk iemand nog een idee waar ik het euvel kan vinden en oplossen?

Met hartelijke groet,
comPloeteraar
 
Laatst bewerkt:
re Lange Pier

Er is geen U3 USB-stik of andere externe USB verbinding met de computer. Wat is trouwens een U3 stick?

Groetjes,
comPloeteraar
 
Daemon tools/Alcohol 120% oid geinstalleerd (gehad)?
Zo nee, rechter muisknop op de drive>eigenschappen>hardware en daar ff screenshot van maken
 
@itmesander, was al voorbij gekomen.
Je er niet aan ergeren is ook een optie.;)

Overigens kun je in "mounted devices" alles eruit mieteren (staan nog steeds verwijzingen naar de G: via de volumes), alleen dien je na een reboot de driveletters weer naar smaak te reorganiseren, maar of dat helpt.
Kijk ook eens in het register bij SCSI.



http://www.windows7download.com/win7-phantom-cd/aeouzgsi.html
Of die installeren, issie niet werkeloos.:p
Kon het niet laten.
 
Laatst bewerkt:
Loze CD-rom letter in Verkenner opgelost

Beste mensen,

Bedankt voor alle reacties en goede raad. Ik heb het probleem opgelost door een nieuwe install van Windows 7. Er bleken na mijn vervanging van de secundaire HD in mijn systeem, toch ook nog enkele andere feilen op te treden. Om eindeloos gedoe te omzeilen heb ik daarom voor de optie van nieuwe install besloten. Mijn systeem werkt nu weer goed zolang het duurt, want het is en blijft Microsoft nietwaar. Bovendien wil ik altijd alles naar mijn hand zetten en dat vind Windows dan weer niet goed, maar allee, we kunnen weer een poosje voort.

Nogmaal mijn dank en ik beschouw mijn topic daarmee als gesloten,

comPloeteraar
 
Mooi dat het gelukt is en succes verder! :thumb:
(klik even op "zet status opgelost" in de donkerblauwe werkbalk, direct boven de beginposting v.d. site).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan