lsass.exe error

Status
Niet open voor verdere reacties.

Satangel

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2006
Berichten
352
Ik draai een virtuele PC met Virtual PC 2007, en daarop heb ik Windows XP staan. Ik wou daar met Windows Blinds een beetje mee prutsen, en heb daar de SID ofzo verandert.
Ik wist totaal niet wat ik deed, maar telkens ik probeer aan te melden geeft hij nu een error ivm lsass.exe. Hij geeft die error nog voor ik het bureaublad zie, dus ik kan niet meer aan mijn bestanden.
Ik heb al Gegoogled maar daar kwam ik op niets concreets uit. Het ging allemaal over een virus met ongeveer die naam. Ik ben zeker dat het geen virus is, 100% zeker, het ligt aan die SID. Ik heb al geprobeerd op te starten in Safe Mode, Debugging mode en via last known working configuration, niets hielp.

Ik heb dan maar een andere partitie gemaakt en daar weer XP op gezet, zodat ik nu wel vlot aan mijn bestanden kan. Maar hoe moet ik nu die lsass.exe weer in orde krijgen?
Ik kan ook de ISO waar XP op staat weer insteken, misschien kan dat me nog helpen?
 
Hi Satangel.

Hoe krijg je het voor elkaar om een SID (machine Security IDentifier) te veranderen met windows blind.:)
Het verband met lsass.exe (Local Security Authority Subsystem) zit hem in een stukje data die wordt gemaakt als je met je acount inlog op windows.

Een SID herken je aan dat ze beginnen met S-1-5-21

En denk dat je probleem hier in zit ,
The Microsoft policy for disk duplication of Windows installations
 
Tja, onder het motto 'het is toch maar een virtuele pc, geen risico' verander je al vlugger eens iets hé :). Voor dat ik die WindowBlinds kon installeren zei hij dat ik adhv een newsid.exe applicatie mijn SID moest veranderen. Dus ik heb dat dan maar gedaan :p

Ik snap echter niet hoe die link mij kan helpen om dit probleem op te lossen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
NewSid in een programma van Sysinternals waarvan Microsoft al een tijdje de eigenaar van is ,het programma newsid is op 3 November 2009 ten ruste gebracht.
Wat dus betekend dat Microsoft het niet meer ondersteund.
Een belangrijke rede daar voor gaf ik je met die link.

Waarvan je alleen deze zin hoef te begrijpen,
Cloning or duplicating an installation without taking the recommended steps could lead to duplicate SIDs.

Ik dacht dus aan zoiets als dat je pc wat voor je virtuele pc de host pc is waar je al op ben ingelog de zelfde SID heeft als de virtuele pc waar je op wil inloggen (duplicate SIDs).

Zoals je forum naam is WindowsBlinds satan or angel for you.:d

Het programma newsid heb je dus al en als je een idee heb van hoe het ongeveer zit weet je waar je op moet letten wat houd je nog tegen.
 
Oké, nu snap ik er al wat meer van.

Het enigste dat mijn tegenhoudt is het feit dat ik niet meer aan die newsid.exe kan geraken omdat mijn virtuele Windows XP constant herstart.... Hij geeft die error juist voor ik het bureaublad zie en dan herstart hij.
Dus ik kan niet aan mijn bestanden ofzo in de foute Windows XP.

Ik kan er wel aan in mijn andere, werkende Windows XP. Zou dat werken, als ik daar die newsid.exe opstart (en wat moet ik dan doen?)

Heel erg bedankt!
 
Kun je er geen nieuw inlog acount op maken schiet me zo even te binnen.
 
Kun je er geen nieuw inlog acount op maken schiet me zo even te binnen.

Dat lukt me niet denk ik, kan me niet inloggen hé. Heb hier een screenshot van welke opties ik heb om te booten en de precieze error.

svsd.JPG

2.JPG

Als ik op die 2de screenshot op oké duw of op het kruisje start hij gewoon opnieuw op.
 
Laatst bewerkt:
Ja maar dat is ook niet de bedoeling ,ik meende dat er een hotkey was voor dat welkoms scherm waar je voor een admin acount kon kiezen.

In dat tweede screenschot zeg windows ook klik op ok om te herstarten en in de safe mode te booten.
Kun je in de safe mode nog iets regelen ?
 
Nee, dan geeft hij gewoon doodleuk dezelfde error.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ah ja, heb mijn virtuele PC gewoon helemaal geformatteerd nu, stond toch niet bijster veel op.

Nu wel enkele vragen voor mijn virtueel PCtje:

- Ik ga er zeker Windows XP Professional op draaien, maar zou graag nog een andere OS er op hebben, gewoon om mee te prutsen. Welke raden jullie mij aan? Ik heb momenteel openSUSE op het oog, is dat wat?

- Misschien kan ik eens die befaamde Windows XP pirate edition testen? Hebben jullie nog suggesties van gemodificeerde XP versies die mij misschien aanstaan?

- Ik zou graag mijn Windows XP boot screen aanpassen, hebben jullie daar een tooltje voor?

- Ik dacht dat er een tooltje was waarmee je je Windows XP (of een andere Windows OS) kon modificeren, zodat je bijvoorbeeld MSN er niet bijkreeg bijvoorbeeld. Hoe heette dat tooltje?

Heel erg bedankt alvast!
 
Hoi Satangel.

De linux versie openSUSE heb ik nooit mee gewerkt en gebruik zelf op dit moment Mandriva (was daarvoor Mandrake) en op een vituele PC BackTrack (is gebaseerd op Ubuntu).

Om gemodificeerde XP versies te testen is het een goed idee om dat eerst in een virtuele PC te doen ,en kom er zelf te veel tegen om ze op te noemen en links mag ik je op dit forum niet geven omdat ze in de regel zo genoemd illigaal software zijn.

Het aanpassen van de boot screen is in principe niet zo heel moeilijk maar kan nadelige gevolgen hebben afhangkelijk van je pc ,of het een oem pc is en hoe de bios er op reageerd.

Voor XP gebruik ik daar nLite voor.
 
Heel erg bedankt voor je reactie! Zal die beiden downloaden en testen, bedankt!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan