Lsass.exe systeemfout - objectnaam niet gevonden

Status
Niet open voor verdere reacties.

markoisdenaam

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2012
Hallo,
Ik heb al een tijd lang een computer en sinds kort komt er als ik mijn computer opstart net wanneer het aanmeld scherm hoort te komen, komt er een blokje waarin staat: lsass.exe - Systeemfout Objectnaam niet gevonden.

Het is een oude computer waar geen merk op staat en ik weet er niet veel van, een kennis heeft er ooit een nieuwe processor ingezet volgens mij, het is windows xp professional Service Pack 3, hij werkt snel en ik heb geen cd of dergelijke, heb verschillende keren iets geprobeerd met een usb maar daar is niks van gekomen.
Ook weet ik niet veel van computers en ik kan nergens een cd krijgen of lenen dus dat is geen optie.
Ik heb alles ook geprobeerd via veilige modus, maar daar komt precies hetzelfde: lsass.exe - Systeemfout objectnaam niet gevonden

Hulp zou heel fijn zijn!!
Alvast bedankt

Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt dat je probeert te helpen, ik heb ook gekeken en het aandachtig doorgelezen maar jammer genoeg is de oplossing het gebruik van de instalatie cd, die ik niet heb en ook niet aan kan komen :(

Ik wil hem het liefst niet naar de winkel brengen, ik heb ook overal gezocht en kan geen goed programma vinden voor bijvoorbeeld usb.

Ok, leen even van iemand een XP Professional-CD, dat mag zowel een Retail als een OEM versie zijn, ServicePack 2 of 3 maakt in dit geval niet echt uit, als het maar dezelfde taal als je geinstalleerde Windows is (dus Engelse Windows=Engelse CD, Nederlandse Windows=Nederlandse CD). Start daar de computer mee op, & kies dan in het Optie-scherm keuze "R".

Typ na Windows-keuze (meestal 1) & aanmelding (Administrator-wachtwoord is meestal leeg dus mep Enter als dat het geval is):

map

Dan zie je alle schijfletters, incluis de CD-speler. Onthouden, anders opschrijven.

Typ:

chdir <CD-letter>:\i386
chdir system32

Type dan:

del lsass.exe

Typ J of Y plus Enter om te bevestigen.

Typ:

expand <CD-letter>:lsass.ex_

Let op dat je er geen \ tussen de <CD-letter>: met dubbele punt & lsass.ex_ zet!..
De bestandsnaam lsass.ex_ zowel lsass.ex_ begint met een kleine letter L dus geen hoofdletter I..!

Typ:

exit

Doorgaans is er wel wat meer aan de hand als een kritiek systeembestand zoals lsass.exe opeens "weg" is, maar dat merk je na de herstart wel. Mocht dat het geval zijn, meld je het vast wel, & dan gaan we het zware geschut in stelling brengen... (knipoog zo wegens smiley's uit gezet.)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan