lsass systeemfout

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tayana

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2001
Berichten
47
lssass systeemfout

Op mijn computer staan 2 OS systemen: windows me en Wi XP pro, schijf heeft 4 partities.
In Me staat Me op partitie C en de XP pro op partitie E:
In XP pro staat Me op C en XP pro op F
Omdat ik op het onzalige idee kwam om dit gelijk te schakelen middels
partition magic 7,0 heb ik geprobeerd met drivemapper van partitie E: (in me ) partitie F temaken. Dit programma wijzigd dan alle verwijzingen.
Me kan ik nog wel opstarten maar XP pro geeft de foutmelding:
"lsass systeemfout: de indeling van het eindpunt is ongeldig"
daarna kan ik alleen nog maar hard resetten door de stroom eraf te halen.
Ook als ik probeer in de veilige modus op te starten dezelfde mededeling en alles vast
Ook het repareren d.m.v. installatie cd rom loopt tegen dit probleem aan
Wat kan ik nu nog doen om alles weer te laten werken?
Al zou ik maar de herstelpunt procedure kunnen bereiken.
gr.
Tayana
 
foutmelding

Dit probleem doet zich voor als de computer opnieuw wordt opgestart tijdens de wizard (een zogenoemde Out-of-Box Experience (OOBE)), die uitvoert wanneer de computer voor de eerste keer wordt opgestart. Als dit gebeurt, kan OOBE deel van het Windows-register niet leegmaken voordat de computer opnieuw wordt opgestart.

Oplossing


U moet het systeem volledig herstellen met de herstel-cd's die bij de computer werden geleverd om het probleem op te lossen. Zet de computer niet uit en herstart hem niet tijdens de wizard.
 
Dat heb ik ook gelezen bij packard bell, ik heb echter geen herstel cd rom, maar zou wel de xp software opnieuw kunnen installeren, ben dan bang allerlei files te verliezen
tayana
 
repareren

Heb je dan geen xp installatie CD, je kunnen booten van cd en dan repair.
 
Ik heb geprobeerd "fixboot" chkdsk/p/r Fixmbr enz maar altijd na het rebooten verschijnt de mededeling:
"lsass systeemfout: de indeling van het eindpunt is ongeldig" in een rechthoekig venster waarin een rood kruis en alles staat dan vast.
Wonderlijk is ook dat in de microsoft foutmeldings library deze kreet nergens voor komt, dus mijn hoop was gevestigd op iemand die dezelfde foutmelding ooit heeft gehad.
Maar het zal wel opnieuw installeren worden denk ik
Tayana
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan