LSP verouderd/Geen internet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

robertjan

Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2001
Berichten
375
Sinds vanavond zes uur ongeveer heb ik geen internet verbinding meer. Mijn ISP is Demon welke aan het overgaan is in XS4ALL.

Ik heb een desktop met Vista Ultimate en 1 laptop met XP Pro. Ik gebruik een linksys router en mijn laptop is via wireless internet aangesloten.

Ik heb al geprobeerd om in plaats van via de router het internet rechtstreeks op zowel de laptop als op de desktop aan te sluiten in diverse netwerkpoorten. Modem gereset, router gereset in verschillende volgorden opnieuw aangesloten. DHCP release en renew gedaan.

Alles heeft geen resultaat.

Op mijn desktop met Vista krijg ik de melding Layer Service Provider verouderd. Maar aangezien ik het ook probeer los van me desktop lijkt dit een niet naar te kijken melding toch?

Iemand enig idee wat mijn problemen kan veroorzaken?
 
Ook al even geprobeerd om b.v. de laptop even rechtstreeks op het modem aan te sluiten, dus zonder tussenkomst van de router?
Dan weet je in ieder geval of je sowieso nog verbinding hebt!
 
Ik heb al geprobeerd om in plaats van via de router het internet rechtstreeks op zowel de laptop als op de desktop aan te sluiten in diverse netwerkpoorten.

Ik krijg overigens bij het direct connecten met modem naar laptop of desktop een ongeldig 169 ip adres. Op het modem staat het DSL lampje aan, er moet dus signaal zijn volgens het apparaat. Alle andere lampjes branden zo te zien ook zoals ze zouden moeten.
 
Internet werkt weer. Zal wel een storing van Demon zijn geweest.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan