Lua gebaseerde Linux

Status
Niet open voor verdere reacties.

DarrellDD

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2010
Berichten
111
Hallo allemaal!

Ik script heel veel Lua, vooral omdat het licht en snel is.

Nu is mijn droom altijd al geweest om een eigen besturingssysteem te maken gebaseerd op Linux. En dan wil ik nu eindelijk gaan doen, met Lua!

Het idee is om een normale Linux kernel te hebben. Maar voor de rest zijn alle vensters, panels, standaard programma's (zoals, de browsers (gebaseerd op luakit, de lua gebaseerde webkit browser), een notepad/scratchpad, een file explorer en een terminal) gemaakt van lua, en zo ook het thema wat je zien, de desktop layout enzovoort.

Op deze manier kunnen developers bijvoorbeeld op dit besturingssysteem hun eigen desktop layout of thema schrijven zodat het systeem flexibel blijft voor iedereen die het wilt gebruiken.

Mijn vraag nu is: Hoe begin ik hier eigenlijk mee? :p
 
Laatst bewerkt:
Dit bestaat natuurlijk voor een deel al. Python, Java en nog wat andere talen hebben dit grotendeels in huis.

Voor een besturingssysteem opgebouwd rond LUA is er al veel gedaan voor microcontrollers, zie bijvoorbeeld het elua project .

dit is in principe wat jij wil, maar dan voor microcontrollers. Het basisproject geeft je linux en barebone LUA, de meeste programma's zul je echter moeten schrijven.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan