Lucht blazen of zuigen CPU-Cooler

Status
Niet open voor verdere reacties.

zeromaster

Gebruiker
Lid geworden
20 apr 2009
Hallo,

Ik heb een nieuw systeem gekocht, alleen weet ik niet precies hoe ik de airflow moet laten lopen.
IMG_2687[1].jpgIMG_2688[1].jpg

Ik heb één ventilator voor in de kast, deze haal lucht van buiten.
Verder had ik één ventilator achter in de kast, maar deze heb ik nu boven in de kast gezet. Dit heb ik gedaan omdat de CPU-Cooler al bijna tegen de achterkant aanzit, dus zou die ventilator geen zin meer hebben. De ventilator boven in de kast blaast de warme lucht dus naar buiten.

Moet mijn CPU-Cooler de warme lucht nou naar buiten blazen, of moet ik hem juist aan de andere kant zetten om de koude lucht erdoorheen te blazen?

Ipp naar achteren laten blazen indien het geheugen niet in de weg zit, anders van onderen naar boven.

Ik kan niet van onderen naar boven
Maar jij zegt dat ik hem dus aan de andere kant moet zetten? (Dat hij de koude lucht er dus doorheen blaast)

En moet ik de fan die ik nu boven heb zitten dus weer aan de achterkant doen?

Maakt toch niet uit, laat de CPU fan door de koelribben naar achteren blazen de PC uit (zit nu verkeert overigens), dat er eentje erboven zit kan, mag ook aan de achterkant zitten.

Voor onder intake en achter boven outtake, of die nu aan de achterkant of bovenkant daar zit................

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan