Luchtkoeling gezocht voor Asus Rampage IV

Status
Niet open voor verdere reacties.

Barry74

Gebruiker
Lid geworden
10 sep 2006
Hallo,

Ik ben van plan binnenkort een Rampage IV extreme te kopen met een 3930K CPU en 16GB Corsair 2400Mhz geheugen, alleen dit is mijn probleem, het geheugen is te hoog http://www.techbuy.com.au/images/large/19/P198619.jpg?x=Tue, 14 Aug 2012 14:48:26 GMT
hierdoor kan ik er maar geen goede luchtkoeler voor vinden. In de eerste instantie zat ik te denken aan de Noctua NH-D14 2011 maar die komt in de knoop met het geheugen, toen de Be Quiet dark pro advanced maar daar geld hetzelfde voor.

Dus ik zit een beetje met me handen in het haar, wie weet er hier wel een goede luchtkoeler voor? Prijs maakt niet zoveel uit zolang die maar niet exceptioneel hoog is.

zoek low-profile versie van dat geheugen op is t zelfde maar dan past je koeler er wel op

Dat is inderdaad ook een optie ja, zie ik pas net, moet me er ff wat beter in verdiepen, maar is er dan geen "goede" luchtkoeler die iets kliener is, Corsair... toch een beetje mijn merk hoor, gewoon goed geheugen.

ik zou low-profile verie zoeken ik snap dat je denk "het is kleiner dus het is slechter" maar dat is eigenlijk helemaal niet zo tis precies hetzelfde
een andere optie is waterkoeling of een kleintje maar een kleintje koelt slechter of maakt meer herrie

waarom eigenlijk 2400? en geen 1600 ofso?

Laatst bewerkt:
Nee ik ga nu voor een low profile setje de "G.Skill RipjawsZ 16GB DDR3-2400 CL11" en dan met de Noctua NH-D14 massive koeler. En waarom 2400, nou geeft meer mogelijkheden en is sneller...

black450-40.jpg

Info G. Skill RipjawsZ http://www.gskill.com/products.php?index=443&c1=1&c2=3

dat is geen low profile geheugen...
2400mhz moet je zelf weten zal je geen snelheids-winst geven altans niet merkbaar!

Ohh ik dacht dat low profile te maken had met de grootte van het geheugen, niet dus. Maar wat houdt het dan precies in? En ik denk dat het weldegelijk wat uitmaakt, helemaal met zo'n moederbord...

er zit een heat spreader op aan de bovenkant van het geheugen die uit steekt
veng_lp_k_x4b_1.png

dit is low profile

en dit is standaard
corsair_vengeance.jpg

Kijk.... Weer wat geleerd zeg, ik had er al na gezocht en kwam erachter dat het met het formaat te maken had, indirect klopt dat wel een beetje...

hmm ik zeg nou wel dat hij low-profile moet nemen maar hoe zit het eigenlijk met de koeling ervan? en scyte mügen 3 pc games hardware edition is ook een nice koeler voor 39 eur

Persoonlijk ben ik heel tevreden over Noctua en las ook dat de Noctua NH-D14 een zeer goede en stille koeler is :thumb: Alleen heb je dan maar 44mm ruimte voor het geheugen en het Corsair 2400mhz geheugen is hoger met zijn 55mm dus zodoende...

7a7171c1_DSCF1415.jpeg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan