Luidspreker geeks hier? KRK Rokit

Status
Niet open voor verdere reacties.

dikkekip1

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2011
Berichten
119
Hallo Forumleden!

Ik had een korte vraag over een aanschaft in de toekomst ik heb geen verstand van geluidinstallaties maar moet echt goede luidsprekers hebben.
Mijn eerste vraag wat zijn goede luidsprekers voor een prijs rond de 100-200?
Mijn tweede vraag ik had een luidspreker gevonden KRK rokit rp5 g3 130p/s deze zou ik wel willen hebben <---.
Maar moet ik dan een geavanceerd geluidstafeltje hebben? of kan ik die twee aanelkaar sluiten en dan met een aux kabel mijn pc in?
Ik heb geen geavanceerde geluidskaart maar die zijn niet heel duur volgensmij

Thanks In advance!
 
Hangt allemaal af van wat je wilt. Luister je naar klassiek, rock of hardstyle. Maakt nogal een behoorlijk verschil.

Met een budget van 100-200 koop je in de regel alleen iets wat veel herrie maakt, kwaliteit wordt al een stuk lastiger. Moet je toch gaan denken aan budgetten van 1000 euro en meer. Dat is dan per speaker en zonder versterker.
 
Ja denk aan thuisgebruik met een budget 100-200 Ik luister eigenlijk alles wel ik houd erg van Hardstyle House Dubstep maar ik vind rock ook wel leuk. Maar vooral Hardstyle enzo
 
Voor deze vragen hebben we een andere sectie als de hardware overig.
Vraag verplaatst naar de juiste sectie.
 
Met die smaak van muziek maakt het echt niet uit of het kwalitatief goede speakers zijn, en idd koop je geen kwaliteits-speakers voor dat geld en dit zijn ook nog eens actieve, dus inc. versterker.
Maare, prima voor jou en dat budget.
Overigens zijn het monitoren en je hebt een verloop nodig van 3,5mm jack naar 2 x tulp met eventuele verlengkabels voor de unbalenced ingang.
 
Studio monitor speakers zouden bedoeld moeten zijn om geluid te analyseren. Dus om alle frequenties eerlijk (niet gekleurd) weer te geven.
Zeg maar meetinstrumenten om te helpen bij het mixen van multitracks.