Luidspreker geeks hier? KRK Rokit

Status
Niet open voor verdere reacties.

dikkekip1

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2011
Berichten
119
Hallo Forumleden!

Ik had een korte vraag over een aanschaft in de toekomst ik heb geen verstand van geluidinstallaties maar moet echt goede luidsprekers hebben.
Mijn eerste vraag wat zijn goede luidsprekers voor een prijs rond de 100-200?
Mijn tweede vraag ik had een luidspreker gevonden KRK rokit rp5 g3 130p/s deze zou ik wel willen hebben <---.
Maar moet ik dan een geavanceerd geluidstafeltje hebben? of kan ik die twee aanelkaar sluiten en dan met een aux kabel mijn pc in?
Ik heb geen geavanceerde geluidskaart maar die zijn niet heel duur volgensmij

Thanks In advance!
 
Hangt allemaal af van wat je wilt. Luister je naar klassiek, rock of hardstyle. Maakt nogal een behoorlijk verschil.

Met een budget van 100-200 koop je in de regel alleen iets wat veel herrie maakt, kwaliteit wordt al een stuk lastiger. Moet je toch gaan denken aan budgetten van 1000 euro en meer. Dat is dan per speaker en zonder versterker.
 
Ja denk aan thuisgebruik met een budget 100-200 Ik luister eigenlijk alles wel ik houd erg van Hardstyle House Dubstep maar ik vind rock ook wel leuk. Maar vooral Hardstyle enzo
 
Voor deze vragen hebben we een andere sectie als de hardware overig.
Vraag verplaatst naar de juiste sectie.
 
Met die smaak van muziek maakt het echt niet uit of het kwalitatief goede speakers zijn, en idd koop je geen kwaliteits-speakers voor dat geld en dit zijn ook nog eens actieve, dus inc. versterker.
Maare, prima voor jou en dat budget.
Overigens zijn het monitoren en je hebt een verloop nodig van 3,5mm jack naar 2 x tulp met eventuele verlengkabels voor de unbalenced ingang.
 
Studio monitor speakers zouden bedoeld moeten zijn om geluid te analyseren. Dus om alle frequenties eerlijk (niet gekleurd) weer te geven.
Zeg maar meetinstrumenten om te helpen bij het mixen van multitracks.
Dat veel mensen na aanschaf van monitors ook vaak bijvoorbeeld subs er bij kopen is omdat men 'vindt' dat er te weinig laag van komt.
(Dit kan terecht zijn, afhankelijk van akoestiek en behandeling van de ruimte, maar de reden is vaak omdat met eigenlijk gewoon naar muziek wil luisteren.)

Wil je gewoon lekker naar muziek luisteren dan zijn hifi speakers uitermate geschikt.
Leesvoer
 
Laatst bewerkt:
Bedeankt voor alle reacties maar wat zijn nu voor thuis gebruik pc de beste speakers wat jullie denken, voor 100-300 euro?
 
Alleen voor op de computer?
Gewoon stereo of surround?
Verder is geluid ook een kwestie van smaak (de ene houdt van veel bas de ander...) dus wat 'de beste' is verschilt per persoon.
https://www.google.nl/#q=speakerset+pc
Ga wat beluisteren zou ik zeggen.
 
Het liefst een jack uitgang maar ik wil even verder dan op die rokit zijn die bijv geschikt zonder versterker? En kunnen die samen in mijn pc met een kabel?
 
Luidsprekers zijn er wat versterkers betreft in twee soorten.
Actief of pasief.
Actief, dan zit er een versterker in de speaker (zoals de KRK maar ook de PC speakers) er is dus geen extra versterker nodig.
Pasief, dit zijn alleen luidsprekers, hier zal eerst ook nog een versterker tussen moeten.
De jack uitgang van een computer (mini jack 3,5mm stereo) is een ongebalanceerd signaal. Dit kan op de KRK (deze hebben een unbalanced ingang).
Dat kan met dit soort kabels. http://www.adafruit.com/blog/wp-content/uploads/2012/09/window-335.jpg
Balanced (pro-apparatuur, en niet een uitgang van een standaard geluidskaart op computer) is minder storing gevoelig (Voor storingen van buiten af).
Leesvoer.
 
Laatst bewerkt:
Met die smaak van muziek maakt het echt niet uit of het kwalitatief goede speakers zijn, en idd koop je geen kwaliteits-speakers voor dat geld en dit zijn ook nog eens actieve, dus inc. versterker.
Maare, prima voor jou en dat budget.
Overigens zijn het monitoren en je hebt een verloop nodig van 3,5mm jack naar 2 x tulp met eventuele verlengkabels voor de unbalenced ingang.

Ik reageer hier maar gelezen wordt het niet......................:shocked:
 
Ik reageer hier maar gelezen wordt het niet......................:shocked:
:p Ha ha haaa, de kracht van de herhaling zijn het wel zijn Lange Pier.
Ach, wellicht was de tijd er toen nog niet rijp voor moet je maar denken. :eek:
 
Maar moet ik bij die tulp eentje in bijv de linke doen en eentje in de rechte monitor?

MvG
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan