luidspreker probleem!?

Status
Niet open voor verdere reacties.

roberti1

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2007
Goedeavond iedereen

ik zit met een probleem heb het al langer dan een maand en niemand kan mij helpen, lijkt het wel. ik krijg mijn luidsprekers van mijn pc maar niet aangesloten. hij geeft ook elke keer aan wanneer ik de compter aanzet dat ´een sterkker is losgekoppeld´, terwijl de stekker er gewoon in zit. ik heb trouwens windows vista.

ik hoop dat iemand mij kan helpen en als er vragen zijn, vraag maar raak haha
in ieder geval alvast bedankt!

Kan een klein zoekerij worden...

Aan de luidsprekers zit een netstekker, steek die in het stopcontact en zet de luidsprekers aan met het volume op "hard".... als je nu het groene stekkertje aanraakt [geen angst, je kunt geen schok krijgen] bij het puntje en het middelste stukje moet je links en rechts "brom" horen in de speakers... hoor je niets: luidsprekerset kapot of snoertje tussen luidsprekers en PC kapot....

Stop de groene stekker in het groene gat van de geluidskaart....
Klik op het icoontje van de volume mixer rechts onder bij de klok en kijk of alle schuiven omhoog staan en er niets op "dempen" staat....

Werkt dit allemaal niet, kijk dan via configuratiescherm > apparaatbeheer of er nergens uitroeptekens staan in het lijstje....

ik hoor dat bromgeluid, ik weet dat de boxen het nog doen, heb ze ook keertje aangesloten op mijn telefoon en stereo.

als ik rechtsonder ga dan zie ik dat ie is aangesloten op de 'realtek digital output', daarboven staat de luidsprekers maar daarbij staat 'niet aangesloten'

ik word er gek van haha want kan de fout maar niet vinden

alles staat goed, niks staat gedempt of wat dan ook.. het balkje gaat ook omhoog en omlaag als ik muziek aanzet alleen je hoort niks

Die speakers zijn niet digitaal... en gaan dus niet werken op die output.... die moeten in het groene gat van je geluidskaart [staat soms een luidsprekertje bij]... Dus: zoek het groene gat!

Zit het stekkertje WEL in het groene gat, ga dan naar het configuratiescherm van je geluidskaart, want dan staat waarschijnlijk SPDIF [digitaal audio] ingeschakeld...... dat moet uit....

Laatst bewerkt:
het maakt niet uit in welke gat ik heb 'm stop want hij doet het bij geen elke daarvan? heel raar allemaal

Het groene gat is het enige juiste.... stop het stekkertje daarin en experimenteer dan verder... zie mijn toevoeging boven.... check of SPDIF niet per ongeluk aan staat....

kan je aub uitleggen hoe ik de SPDIF uitzet? want ik denk dat het 'm dan daar in zit want ik weet dat alle gaten niks veranderen, heb het voor dagen geprobeerd namelijk haha

ik kan het nergens vinden.. bij mijn gebruikersscherm. kan je het aub beetje uitleggen

Staat er bij je in het configuratiescherm ook iets van Geluidseffectbeheerder?

hmm dat niet.. er staan bv; apparaatbeheer, geluid, realtek HD audio configuratie(maar daar heb niet veel aan, kan ik haast niks mee doen omdat niks goed staat aangesloten)

Om (bij mij althans) geluid te krijgen moet ik de SpDif-out op "alleen digitaal uitgang" zetten.
Voorts moest ik de 8 kanaalsopstelling kiezen voor geluid .....daarna had ik pas geluid...

Een beetje vreemd. daar ook ik de groene stekker in het daarvoor bestemde (groene) gat had gedaan (frontspeakers)

ja het rare bij mij is, dat het geluid het 1 of 2 dagen heeft gedaan en hij toen in de zwarte aansluiting zat

word er zelf ook helemaal gek van dat het me niet lukt en andere ook niet

geweldig!

He, zat met zelfde probleem als vraagsteller. Via google vond ik jullie en dus ook de oplossing! Veel dank....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan