Luidspreker Realtek Snap Niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Probleemman12

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 jul 2016
Bij deze laat ik vooral op de foto's zien wat mijn probleem is want ik heb al uren gezocht op internet naar een oplossing maar kan het niet vinden.
Het komt er op neer dat ik een headset (microfoon en geluid) aangesloten heb in de voorste 2 panelen (groen en rood) van mijn computer.
Daarnaast heb ik mijn boxen met een groen kabeltje op het achterpaneel aangesloten. Zoals je op de foto's kunt zien ziet mijn computer de bijde panelen als hetzelfde apparaat ofzo. Ik begrijp dus niet hoe ik dit appart kan doen. Dit komt doordat ik de nieuwste versie van Realtek Audio heb door automatische updates. Ik weet de oplossing doormiddel van in apparaatbeheer -> besturing voor geluid, video en spelletjes -> Realtek audio....... -> Vorig stuurprogramma. Als ik dit hanteer moet ik mijn pc opnieuw opstarten. Nadat ik klaar ben sluit ik de pc weer af en de volgende keer als ik het opstart heb ik hetzelfde probleem weer omdat het dus automatisch update. Ik zoek dus een oplossing om deze 2 panelen van elkaar te scheiden of het automatisch updaten van Realtek audio dinges uit te schakelen zodat ik altijd op de verouderde versie blijf waardoor alles correct werkt.
luidspreker.PNG
luidspreker2.PNG

Na het opstarten van de pc en het aanklikken van naar vorig bestuurprogramma gaan krijg ik dit waardoor ik dus zelf kan instellen welk apparaat ik wil gebruiken om bijvoorbeeld muziek te luisteren. Dit is dus wat ik eigenlijk altijd wil houden. Nadat ik nu weer de pc uit doe gaat hij bij de volgende keer dat ik hem aanzet weer automatisch updaten en weer naar de nieuwste versie toe. Bekijk bijlage 275209

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo, Leuk dat je op het forum bent.
In Windows 7 kan je hier aangeven of nieuwe drivers moeten worden gedownload en geïnstalleerd: Control Panel>System>Hardware tab>Device Installation Settings Sorry dat het in het Engels is.

Je kunt in de configuratie van Realtek kiezen of je gelijke audio stromen naar beide uitgangen wil of dat ze apart moeten, muziek uit de boxen en b.v. Teamspeak op de headset.

Verhaal van Alfred2, geschikt voor NL Windows:
[Windows]+r toetscombinatie -> sysdm.cpl -> tabblad Hardware -> knop "Instellingen voor apparaatinstallatie"
Overigens is de omschrijving in W10 van wat je dan wilt gaan instellen wel heel misleidend/suf "Wilt u apps en aangepast pictogrammen van de fabrikant voor uw apparaten automatisch downloaden"
[Het woord drivers of stuurprogramma's komt er niet in voor!]

Tijs.

Bedankt, Ik heb namelijk windows 10 dus met het 1e bericht is het niet gelukt. De tweede reactie heb ik al meerdere keren proberen uit te voeren in het realtek systeem maar is mij niet gelukt. Bij de derde reactie is het dan toch gelukt! Maar ik heb dat nu dus uit staan voor alle drivers etc., is het dan slim om na elke maand een keertje dat aan te zetten zodat de pc even alles update?

Je hebt precies uitgeschakeld wat er nu niet goed ging (ondanks dat er misschien betere instellingen mogelijk waren voor het nieuwste stuurprogramma) en dat nieuwe drivers slechter zijn of het niet meer goed doen dat komt ook best vaak voor. Zo veel apparaten kan je op de computer niet hebben, dus zal het niet zo veel moeite zijn om op de sites van de fabrikant en verdere leveranciers te kijken of er updates worden uitgebracht voor jou moederbord of daarop aangesloten apparaten. Bij Support en Drivers/Downloads zie je een lijst waarbij staat vermeldt wat er in de nieuwste versies veranderd is en kan je de afweging maken om ze te laten voor wat het is of ze te installeren. De versie nummers houden ook in of er belangrijke wijzigingen zijn. Versie 1 en 2 zijn helemaal anders maar versie 1 en versie 1.2 bevat slechts twee wijzigingen. Zo heeft versie 1.2.1 slechts één, minder belangrijke herziening ten opzichte daarvan. Mooi dat het nu werkt en zonder automatische updates, uitgezonderd de virus definities, heb je een beter draaiende computer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan