Luidsprekers en subwoofer onbeschadigd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mark19

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2008
Beste,

Ik kan van iemand 2 zuilluidsprekers en een bijpassende subwoofer overnemen. Deze persoon verkoopt de luidsprekers en sub omdat zijn versterkeruitgang het begeven heeft. Omdat deze defect is heb ik geen mogelijkheid om ze voor ik ze koop te beluisteren maar hij garandeerd mij dat ze goed zijn en ze niet zou verkopen als ze niet goed meer zouden zijn. Kunnen de luidsprekers wat geleden hebben op of voor het moment dat de uitgang van de versterker kapot ging? En waaraan kun je zien of de luidsprekers en sub nog goed zijn? Heeft iemand goede tips?

Alvast bedankt.

Mvrgr. Mark

Laatst bewerkt:
Doormeten met een universeelmeter op weerstand of zelf even een versterker meenemen.

De eindtrap bij hem heeft het begeven en dan lijkt het me sterk dat de speakers ook iets zouden hebben opgelopen maar testen is dan wel aan te raden.

En welk merk en type zijn die dingen?

Hallo Lange Pier. Bedankt voor je snelle reactie. De sub is type TS2BQ. Van De zuilspeakers weet ik het type niet. Beide zijn van Harman Kardon.

Maar als ik het goed begrijp is de kans klein dat de luidsprekers beschadigd of defect zijn? Het betreft overigens een op elkaar afgestemde set versterker en speakers.

Hoi,

Anders neem jij toch even je eigen versterker mee om te proberen voordat je betaald

Bedankt voor jullie reacties Modag en Lange Pier !! Ik neem voor de zekerheid maar een versterker mee dan zit ik safe.

Hallo Lange Pier. Bedankt voor je snelle reactie. De sub is type TS2BQ. Van De zuilspeakers weet ik het type niet. Beide zijn van Harman Kardon.

Dat ding is een aktieve sub en vermoedelijk is de eindtrap erin opgeblazen en niet die van zijn versterker.......

Hallo Lange Pier / Modag,

Ik heb jullie advies opgevolgd en mijn eigen versterker meegenomen. De zuilluidsprekers klonken helder dus die kon ik met een gerust hart kopen. De sub rommelde echter (net onweer) maar dit verdween na ongeveer 1 minuut. Ik heb toch besloten om deze ook te kopen. Nu ik deze thuis aangesloten heb, rommelt ie de 1e 2 minuten waarna het rommelen verdwijnt en de sub super presteert. Mooi vol laag geluid wat ik nog miste in mijn geluidsinstallatie. Het betreft een sub van het merk Harman Kardon type TS2BQ welke een vermogen heeft van 300. Mijn buren weten ook dat ik een sub aangeschaft heb ;-)
Wat kan de oorzaak zijn van het rommelen? En is dit te verhelpen?
Alvast bedankt voor jullie reactie !!

Mvrgr. Mark

Bedankt voor je reactie BikerBill64 !! Ik heb de sub getest volgens in de link in jou berichtje. Bij mijn sub is er geen raar geluid te horen als ik op de speaker tik. Klinkt mooi dof en gedempt. Ook hoor en voel ik niets vreemds als ik de luidspreker langzaam iets in druk en weer op laat komen. De spoel is dus blijkbaar in orde. Dus zit de storing ergens anders....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan