Luidsprekers met kabels zonder aansluiting

Status
Niet open voor verdere reacties.

miicker

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2010
Hallo,

Ik heb 2 JVC luidsprekers, ik zou deze graag aansluiten op mijn tv d.m.v een witte en rode aansluiting (ik weet niet hoe dit heet)
of zo'n 3,5" aansluiting. De kabels per box bestaan uit 2 draden, waar je bijvoorbeeld een kroonsteentje op aan kunt sluiten. Maar hoe zorg ik dat ik dit in m'n tv of dvd speler kan steken?

Wat voor materialen heb ik hier voor nodig/wat moet ik aanschaffen?

Alvast bedankt!

Je wilt dus voor een tv redelijk zware speakers aansluiten?
TV's met een speaker uitgang als tulp, zoals jij bedoelt ken ik niet. Die zijn meestal bestemd voor een externe bron in of uit. Maar niet voor speakers.
Via 3.5 (koptelefoon maatje) is al helemaal niet verstandig. Die uitgang is daar niet op berekend.

Wat wel kan: TV-->>audioversterker-->>boxen.

Oke, maar wil ze via tulp aansluiten op mijn cisco hd ontvanger, die heeft daar een aansluiting voor, maar hoe krijg ik die tulp aansluiting op mijn boxen?

Tulp aansluitingen zijn meestal lijnuitgangen en daar moet eerst nog een versterker achter indien er passieve luidsprekers worden gebruikt.

De 3.5" aansluiting waar je het over hebt is een 3.5mm jack aansluiting/koptelefoon aansluiting.De wit/rode zijn RCA of zoals hierboven genoemd tulp kabeltjes. Deze kabels werken volgens hetzelfde princiepe, alleen de aansluiting is een beetje anders. Er gaat een heeeeel klein stroompje doorheen.
Deze kabels moeten altijd naar een versterker die de stroom sterker maakt en dan naar de speakers gaan (die de stroom omzetten in magnetische dingen die de speaker laten trillen bla bla bla). Direct aansluiten gaat dus niet.
Je hebt vast wel ergens een versterker/stereo met versterker staan denk ik?

Tja dat ligt aan de versterker hè. Zoek er eerst maar een en plaats maar een foto van de aansluitingen.
Meestal kun je op een versterker wel rca aansluiten, en daar heb je verder geen opleiding ofzo voor nodig :P (wit in wit en rood in.... juist, rood).

Ik heb helaas toch geen versterker, ik heb deze boxen:
2x JVC SP-E 500 BKE
Staat op:
Powe handling capacity 50W
100 W Music
Impedance 8 Ohm

Wat voor versterker heb ik hier voor nodig? Kan ik die dan aansluiten op mijn TV of HD ontvanger?
Waar moet ik op letten? (Ik had het idee op marktplaats er voor te kijken)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan