Lumion op i7 laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

jan741

Gebruiker
Lid geworden
20 mei 2012
hallo,

ik heb sinds een jaar een laptop met:
Windows 7 Premium
Intel i7,
NVidia GF 610M 2GB
8 GB RAM
500 GB HDD

Nu ik een beetje bezig ben met Lumion voor school, blijkt dat mijn laptop veel moeite moet doen om dit te draaien. Wanneer de instellingen (zeer) hoog staan, komen er foutmeldingen onder andere over de driver, en wordt het programma afgesloten. Wanneer de instellingen zijn: 640x360 pixels, en verder de middelmatige kwaliteit, houdt de laptop het nog maar net uit (met soms een wit scherm). In het NVidia scherm, heb ik lumion zo ingesteld dat deze wordt uitgevoerd met de Nvidia videokaart. Wanneer ik in Taakbeheer kijk, zie ik dat de processor er moeite mee heeft bij het "normaal" daaien van lumion, maar bij het maken van de film "rustig" doet, en er van het werkgeheugen rond de 5-6 GB wordt gebruikt.

Ik heb ook nog een oude computer met:
Windows Vista Home Premium
Pentium D (dual core)
Nvidia videokaart met (volgens mij) 256 MB geheugen
250 GB HDD
2 GB RAM

Ligt het probleem aan mijn laptop, en kan ik het best mijn pc vervangen of upgraden, of heb ik een instelling in de laptop verkeerd staan, waardoor lumion zo traag wordt?

Alvast Bedankt.

Laatst bewerkt:
Je geeft niet aan welke versie je gebruikt, maar de minimum requirements voor versie 4 zijn VEEEL hoger dan de specs op zowel de laptop als je desktop

De requirements voor 3 zijn niet zo heel anders. Om alle features op volle snelheid te benutten zit je toch snel aan een computer voor 600+ euro te denken.

Sory dat ik zo laat reageer, het was wat druk met school. Ok, bedankt. Wat heb ik nodig om mijn pc zo ver te krijgen dat deze wel voldoet? Mijn laptop was 120 euro meer dan die 600 euro, maar dat maakt denk ik niks uit. Zijn er anders programma's die hetzelfde kunnen, maar dan mindere specificaties hebben?

Qua software kan ik je niet helpen. Ben geen architect of bouwkundige ;)

Om hun software volledig te benutten op vol vermogen raden ze een (desktop) i5 aan en een videokaart met 5000 passmark punten. Om dat in perspectief te zetten: de 610M in je laptop heeft 400 punten. De snelste mobiele videokaarten die op dit moment zijn uitgebracht zitten krap op de 4000. Ik neem aan dat je met 4000 punten nog een heel eind komt, met een iets verlaagde resolutie, maar 400 gaat gewoon niet lukken zoals je al hebt ondervonden

bedankt voor de reacties, ik zal dan eerst de laptop gaan opbruiken, na de studie wanneer ik geld heb zal ik voor een nieuwe pc kijken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan