LXTSRM51.EXE bevat virus?

Status
Niet open voor verdere reacties.

slofje

Verenigingslid
Lid geworden
14 feb 2001
Hallo,

Bovenstaand filetje zit samen met Laxity.nfo en file_id.diz in een zip bestand genaamd Lxtsrm51.zip. Omdat ik héél véél mailtjes met het W32.Netsky.P@mm krijg , heb ik mijn systeem laten scannen door housecall. ( mijn Norton is trouwens uptodate) HousecaLL zei me dat dit bestand mogelijk een virus zou kunnen bevatten. Vreemd , want volgens mij behoort dit zip bestand tot de vaste WIndows XP bestanden. ( tenminste als ik naar de installatie datum kijk).

Als ik in google zoek dan zie ik dat dit bestand ook iets met Nero te maken heeft. ( is door de fabrikant geinstalleerd)

Wie kan mij hierover iets vertellen?

Laatst bewerkt:
Als ik met Google zoek, krijg ik hele andere resultaten:
Lxtsrm51.exe
Lxtsrm51.zip
Lxtsrm51
Lijkt mij niet te behoren tot de normale Windows XP bestanden. (Die zitten toch ook niet in zipjes met nfo en diz erbij?)

Dus?

Ik heb de file in iedergeval verwijderd......

Laatst bewerkt:
Geplaatst door slofje
Dus?

Dus lijkt het erop dat iemand een crack voor een game op je pc geïnstalleerd heeft. Dat weet ik wel zeker, eigenlijk, aangezien in het zipje ook bestanden genaamd Laxity.nfo en file_id.diz zitten. Of er inderdaad een virus in het zipje zit kan ik je niet vertellen, maar dit soort bestanden is natuurlijk lang niet altijd betrouwbaar.

Heb de file dus verwijderd. Heb wel een idee wie het gedaan kan hebben. Hij is 12 jaar en is bij ons de jongste.....haha

In ieder geval bedankt

Jkoelman,

Ik wil de fix van Symantec wel draaien maar dan moet ik systeemherstel uitzetten . Kan ik die daarna weer gewoon aanzetten of moet ik dan allerlei vervelende handlingen uithalen in bijvoorbeeld het register??

Het enige nadeel van het uitzetten van systeemherstel is dat je je herstelpunten kwijt bent. Als het virus in de mappen van je herstelpunten zit is dat echter de enige manier.

Geplaatst door buffy

Met Netsky heeft lxtsrm.exe niets van doen.

i know,.
maar goed ik zag W32.Netsky.P@mm staan, en die programma'tjes kunnen scannen of dat virus zich op je pc bevind. (tsja kun je toch best even laten draaien)

Hoe kom ik daar dan weer achter. Zoals al eerder gezegd, mijn Norton is up to date en zowel inkomende als uitgaande mails worden gescand.

Geplaatst door slofje
Hoe kom ik daar dan weer achter. Zoals al eerder gezegd, mijn Norton is up to date en zowel inkomende als uitgaande mails worden gescand.

Een up-to-date Norton vindt Netsky zondermeer. Housecall trouwens ook.

Geplaatst door slofje
Hoe kom ik daar dan weer achter.

Wellicht dat ik 't nu ingewikkelt hebt gemaakt, maar goed)

(of dat virusje zich op je pc bevind? )
wel dat kun je doen door op 1 van de 3 links te klikken.

maar goed, 't lijkt me dat norton dat ook wel opgepakt zou hebben.

Scan gewoon voor de zekerheid nog een keer of met Norton, of met housecall, wordt er daarbij niets gevonden, dan lijkt het mij opgelost.

Ok, is zal de beide scans er nog een keer overheen gooien.

Het zal wel aan Netsky liggen dat ik zoveel meldingen krijg dat ik zoveel mailtjes met het virus verstuur.

Als niemand meer iets nieuws te melden heeft, is deze vraag opgelost......

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan