Lynksys E2000 op KPN experia Box

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dorion

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2011
Hallo,

Ik wil graag mijn net aangeschafte Lynksys E2000 router aansluiten op mijn KPN experia Box, Nu heb ik de quick start doorgelezen en ik moet de LAN kabel in de internet aansluiting steken.. die is er niet. Nu heb ik op verschillende punten gelezen dat ik de router achter de box moet aanluiten maar ik heb geen idee hoe dat moet en in welke poort hij moet.

Heeft iemand een stap voor stap plan hoe ik dat moet doen? Zoals welke kabel ethernet poort, welke settings in de experiabox / lynksy, enz.

graag bedankt en het liefst een snelle reactie!

mvg

Dominic:o

je hebt een UTP kabel?
steek deze in een Lan aansluiting van de experiabox. dit zijn er waarschijnlijk bij jou ook vier.
het andere eind van de kabel steek je in de wan aansluiting van de linksys router.

ff kijken dit zijn mij aansluitingen,

Xperiabox: Ethernet 1/2/3/4/, DSL, PSTN, Phone 1/2
Linksys: Ethernet 1/2/3/4/, Internet

Dus welke in welke?

heb nu Ethernet 1 naar ethernet 1

experiabox: ethernet<0-3> -> linksys: internet

Als ik 1 en 1 doe dan zie ik hem verschijnen als ik met mn PC de omgeving scan terwijl ik een nieuw netwerk aanmaak in het windows netwerkcentrum (windows7) als ik hem in internet doe dan heb ik dat niet..

je moet je computer aansluiten op de linksys, heb je dan een netwerkomgeving?

Als ik hem op 1 -> Internet doe kan ik het hele apparaat niet vinden? Of moet ik de experiabox even aan en uit zetten?

Het is me bijna gelukt, alleen de DNS server reageert niet waardoor ik geen internet heb..

misschien kun je deze even invoeren bij de linksys(handmatig) staat meestal op de main setup pagina onder network, in de buurt van DHCP

Mag ik eens vragen waarom je de linksys achter de experiabox wilt zetten?

wat moet ik waar invullen? van software heb k aardig wat verstand maar van hardware/routers/internet helemaal niks :S

ik begon mij hetzelfde af te vragen als Palomino.

Omdat ik nogal slecht bereik heb op mn kamer (keuken, betonnen muur, magnetron) en upload aardig wat naar youtube en game ook op mn ps3 en niet alles gaat even soepel

Had je beter voor een accesspoint kunnen gaan, en deze daar bedraad aansluiten :|

Had je beter voor een accesspoint kunnen gaan, en deze daar bedraad aansluiten :|

Amen to that

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan