Lynksys WAP52G op Ubee EVW3210 instellen als Wireless Repeater

Status
Niet open voor verdere reacties.

YvesAtHelpmij

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2009
Ik heb een de Ubee EVW3210 wifi modem van Ziggo. Bekend probleem is het slechte wifi bereik van dit modem. Ik heb hier nog een Linksys WAP52G access point liggen, en heb deze bekabeld aangesloten op het modem. Deze kabel is doorgetrokken naar de zolder waar het access point staat.
Maar, wat nu... hoe moet deze noob de instellingen aanpassen. Het access point wordt door het modem als ethernet aansluiting herkend met ip adres 192.168.178.14. Ik kan echter niet via dit ip adres inloggen op mijn access point om deze n te stellen als Wireless Repeater.
Wat doe ik fout?

Kijk eens onderop de repeater, daar staat waarschijnlijk iets van "Default Gateway" met daarachter 192.168.x.x Probeer dat dan in te vullen in je browser, waarschijnlijk kan je daar wel de instellingen veranderen. Anders eventueel de repeater loskoppelen en rechtstreeks aan een pc koppelen en dan DHCP en DNS uitzetten, zorg dat de Default Gateway gelijk is aan dat van je Ziggo modemrouter (192.168.178.1). Als het goed is, zou het dan moeten werken.

Succes!

P.S. misschien heb je hier nog wat aan, staat iets vergelijkbaars in.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan