M-Audio Audiophile op XP - 1x gelukt, nadien nooit meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

esteban

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2005
Hallo,

ik heb twee weken geleden een externe geluidskaart gekocht: een M-Audio Audiophile.

Het bleek Firewire aansluitingen te hebben, dus na extra kosten had ik die aansluitingen gekocht en laten installeren. Ook een extra adaptor gekocht, want de stekker was Amerikaans :(

Nu gisterenavond eindelijk Het Grote Moment: de installatie

Dat bleek geen fluitje van een cent te zijn: na 5 installaties werkte hij eindelijk (ik weet niet wat ik die vijfde keer gedaan heb - gewoon hetzelfde als de vorige vier keer: installatiecd'tj insteken, drivers installeren, aanwijzigingen volgen en het programma de rest laten doen). Het geluid was zaaalig.

Nu vandaag wil ik iets beluisteren, en hij werkt weeral niet! Er staat een geel uitroepteken naast in programmabeheer, en fout code 10.

Dus: opnieuw enkele keren installeren, maar nu installeert hij helemaal niet meer!!! Ik volg alle aanwijzigingen als voordien, maar niets meer te vinden.

Ik ben radeloos, wie kan mij helpen?

Alvast bedankt!

Esteban

De keren dat je de driver installeerde, heb je toen eerst de driver van de voorgaande installatie verwijdert?
Wat staat er bij die foutcode?
Zit er ook nog een interne geluidskaart in de PC?

Heb je hem toevallig in america gekocht, aangezien er geen stekker aan zat die volgens die voldoet aan de eu nen waarden. Want dan bestaat ook de mogelijkheid dat er binnen in wat is door gebrand. we hebben hier namelijk een andere net spanning dan in amerike.

(ps waarschijnlijk nutteloze informatie)

Geplaatst door takumi
Heb je hem toevallig in america gekocht, aangezien er geen stekker aan zat die volgens die voldoet aan de eu nen waarden. Want dan bestaat ook de mogelijkheid dat er binnen in wat is door gebrand. we hebben hier namelijk een andere net spanning dan in amerike.

(ps waarschijnlijk nutteloze informatie)

Maar een externe geluidskaart werkt niet op netspanning, dus is het inderdaad nutteloze informatie:D

@ Takumi: Er is niets doorgebrand want hij heeft al een tijdje gewerkt.

@ AJ,

De keren dat je de driver installeerde, heb je toen eerst de driver van de voorgaande installatie verwijdert?

Ja

Wat staat er bij die foutcode?

Dit apparaat start niet. (Code 10)

Hij is ook niet digitaal ondertekend, maar dat is volgens de makers geen enkel probleem; hij heeft ook al gewerkt..

Zit er ook nog een interne geluidskaart in de PC?

Ja. Maar schakelt de ene niet automatisch de andere uit?

De geluidskaart zelf geeft in zijn mainscreen de melding dat er geen compatible device gevonden is.

Die interne wordt volgens mij niet uitgeschakeld.
Je zou de interne er even uit kunnen halen.
Volgens mij maken ze ruzie.
Ik werk al jaren met Audiophile kaarten. Errug goeie kaarten.

Kan ik die interne niet uitschakelen in apparaatbeheer?

Volgens de man van de winkel zouden ze samen moeten kunnen werken. Ben je er zeker van dat het probleem daar ligt?

Nee, ben er niet zeker van.
Maar zo werkt het ook niet, dus proberen maar zou ik zeggen.

Ik zie net in apparaatbeheer dat de multimedia audiocontroller en de videocontroller ook een geel uitroepteken hebben..

Die kaart eruit halen kan ik niet. Ik weet niet waar die zit, hoe die eruit ziet, hoe ik die los maak.. Ik krijg zelfs mijn computer niet open daar de vijsjes rond zijn en er geen schroevendraaier in past :(

En nu opeens werkt hij wel weer !!!

Ik begrijp het niet, echt niet. De ene keer wel, de andere keer niet. Ik durf mijn computer nu niet meer af te sluiten of hij geeft weer de geest

Ik denk echt dat die twee kaarten elkaar in de weg zitten.
Maar pin me er niet op vast.

Zal het eens proberen; de informaticus op mijn werk krijgt hem er wel uit : )

Je kunt hem ook even in apparaatbeheer uitschakelen.
Fysiek eruit halen kan altijd nog.

Hoe doe ik dat? Ik zie hem niet staan in apparaatbeheer;
dit zijn de besturingen voor geluid die ik zie staan:

- audiocodecs
- legacy-audiostuurprogramma's
- legacy-videovastlegapparaten
- m-audio fw audiophile
- mediabeheerapparaten
- videocodes

Bedankt voor je hulp A.J.!

Als je via configuratiescherm naar "geluiden en audioapparaten" gaat. En in dat schermpje naar hardware gaat, staat daar ook alleen maar de Audiophile kaart tussen?
Want in dat geval is het niet eens nodig die andere kaart te verwijderen, omdat 'ie dan inderdaad al is uitgeschakeld.
Houdt wel in dat de oorzaak dan ergens anders ligt.
Misschien dan even in contact treden met de verkoper.

ja, enkel de audiophile staat ertussen.

ik heb hem toch niet voor niets gekocht? zal hij ooit werken?

'tuurlijk zal hij werken.
Misschien even langs de verkoper vandaag?

ha, dan mag ik een vliegtuigticketje boeken naar philadelphia, heb hem via internet gekocht

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan