M-Audio Audiophile op XP - 1x gelukt, nadien nooit meer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Waarom zo ver weg?
Je koopt tegenwoordig een M-Audio Audiophile 2496 voor €99.
Kijk ook eens op www.mafico.com
Bel die lui anders even voor service en tips!

Da's het kleinste model, niet? Ik heb een groter model gekocht voor 102 euro.

Zal eens binnenspringen bij een dj winkel hier in de buurt, is wel lastig als je het ding daar niet hebt gekocht..

Ben je ook muzikant A.J.?

Ha, heb een mogelijke oplossing aangereikt gekregen door de verkoper: * * * je moet altijd de laatste drivers van de site van M-Audio downloaden, die op de installatiecd zijn vaak verouderd en werken dus niet meer goed * * *.

Zal dat eerst eens proberen als ik thuiskom straks :)

Ik duim voor je.
Maar bel de mensen van Mafico anders even morgen!

hallo AJ,

de geluidskaart werkt sinds enkele dagen vlekkeloos. Ik veronderstel dat je tip om de drivers op de site van de fabrikant te downloaden, het hem gedaan heeft :thumb:

Omdat je zei dat je ook een M-Audio hebt, heb ik nog een klein vraagje voor je: ik kan mijn vinylplaten opnemen met soundforge en m-audio, maar het volume van de ingang kan ik niet hoger zetten, dus hij neemt iets te stil op. Mijn mengpaneel kan ik niet in het rood zetten, dan gaat er klankkwaliteit verloren. Ook op het controlepaneel van m-audio vind ik niet hoe ik het inkomend geluid hoger moet zetten... Jij misschien?

Groet,

Esteban

Gebruik je wel een pre-amp?
Dat is nml. wel nodig als je een platenspeler aansluit.
Een beetje mixer heeft die per kanaal, maar dan heb ik het wel over (semi)professioneel spul.

mixer is een pioneer 600, professioneel spul dus : )

Voor DJ's misschien, maar niet voor studio werk.
Maar enfin, daar zou een pre-amp in moeten zitten.
Hoe heb je dat aangesloten als ik vragen mag?

record uitgang mixer (er is er maar ene) naar line inputs audiophile

Dat moet werken.
Het grappige is nu alleen dat jij van een analoge geluidsbron(LP), iets digitaals gaat maken.
Dus op je Pioneer mag het absoluut WEL in het rood. Is zelfs gezien de signaal ruisverhouding aan te raden. Niet zodanig dat de boel alleen maar in het rood staat en vervormd, maar wel op een regelmatige manier.
Vervolgens moet je ervoor zorgen dat dat in Soundforge(ik gebruik Wavelab)nooit gebeurd!
Heb je dan wel voldoende signaal?

Tiens, ik heb gehoord dat pioneers zeer slecht in het rood kunnen, dat de geluidskwaliteit dan onmiddellijk vermindert...

Tja, dj's draaien met platen hé : )

Zal het zo eens proberen; dus op het controlepaneel van de geluidskaart kan niets meer geregeld worden?

Ik zit niet in m'n studio, dus kan het niet even nakijken.
Morgenochtend weer.
Maar je oren zijn de beste "meters" wat je opmerking over te hard betreft. Vervormd het, ga je wat zachter.

Platenspeler toch wel in de phono van de DJM?
Misschien overbodige vraag, maar toch.

phono zit in de phono, alles is goed aangesloten..

er moet iets te regelen zijn via m-audio, zal die rakkers anders eens mailen..;

Rechtermuisknop op het M-Audio icoontje in de taakbalk.
Open Delta Control Panel-->Monitormixer

staan allemaal open.

Zal die 57 pagina's handleiding eens doorploegen : )

Denk niet dat het aan de kaart ligt.
Wanneer je naar die VYU meters kijkt van die monitir mixer, hoe ver slaat het signaal dan uit?
Dat mag in principe dus niet in het rood zijn.
Wanneer het duidelijk te zwak is, zal je een andere uitgang van de Pioneer moeten kiezen. denk ik.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan