M2N sli deluxe

Status
Niet open voor verdere reacties.

GORBATJOV

Gebruiker
Lid geworden
9 mei 2001
Hallo allemaal weet iemand hoe ik dit mobo goed kan instellen met de volgende config.

CPU AMD Ahtlon64 x2 5400+ (dualcore) socket am2
Sata schijf maxtor diamond max21 320 gig
2 gig ddr2 800 (pc64000) cl5 geheugen
Asus EN7600GS htd silent 512mb ddr2 videokaart pcie
Windows xp pro
Het probleem is dat ie toch wel redelijk vaak bevriest terwiijl ik niet echt loodzware aplicaties draai.
Windows is 32 bit ,zal het veel uitmaken als ik een een 64 bit versie probeer,maar ik had begrepen dat die er alleen in het engels is.
Ben niet zo kapot van vista maar als die er 64 bit nl is moet het maar.

Wie o wie kan mij helpen mvgr André

Laatst bewerkt:
De samenstelling zou geen problemen mogen veroorzaken, hoe zijn de temperaturen ?
Je Windows is verder ook bijgewerkt neem ik aan ? En kun je misschien iets gedetailleerder uitleggen over dat freezen, evt. foutmeldingen, gebeurt het bij specifieke programma's ?

Ik wil een (mogelijk) waardevolle ervaring met je delen die ik recentelijk heb mogen "ondergaan":

2e hands systeempje erbij gekocht met een onboard videokaart erin. Het ding werkte prima! Vervolgens een upgrade erop losgelaten: geheugen erbij, brander erin, extra harddisk geplaatst, AGP kaart geplaatst en nog wat dingetjes uitgehaald.

Daarna regelmatig bevriezen.................

Van alles uitgeprobeerd en na 3 weken het probleem eindelijk gevonden en kunnen oplossen:

de standaard koeling van het systeem was kennelijk niet toereikend voor de videokaart update want toen ik een extra koeler bij de videokaart had geplaatst heb ik geen bevriezende schermen meer gehad.

De "hamvraag" voor jou is dus: is dit systeem zo gekocht of heb je ook updates erop losgelaten. Indien het antwoord "nee en dan ja" luidt, dan zou mogelijk de oplossing voor mijn probleem ook de jouwe kunnen zijn.............?

Het gaat om een pcie kaart en het grapiige is dat tijdens het het gebruik van het nvidia gebruikers scherm bevriest doet dus helemaal niets meer dat duurt ongeveerd een seconde of dertig bij bv afsluiten scherm.
Temp mobo ongeveer 33 gr
Temp cpu 39 gr
Temp gpu kan ik niet vinden.
Maar moet ik die video kaart niet anders instellen in het bios .
De kaart zit op op pcie 16 slot maar dat moet ie volgens mij wel kunnen hebben.
Als programa draai ik meestal usenet explorer (standaard altijd dus).
in combi met ftd /ftn soms quickpar of winrar,en of powerdvd dat zijn volgens mij niet echt heavy aplicaties.

Ps heb het systeem afgelopen zaterdag zelf gebouwd

Laatst bewerkt:
heb ff met sisoft sandra gekeken en de chipset op de kaart is ongeveer 59 graden.
Maar hij heeft het ook als em net opstart.

Standaard 59 graden voor de videokaart lijkt me wel wat warm. Heb je toevallig het type ?

Om te kijken of het de warmte van de videokaart is kun je proberen het zijpaneel van de behuizing te verwijderen, en er een fan op de zetten (zo'n fan die je 's zomers wel eens gebruikt).

Type videokaart is asus EN7600GS HTD Silent 512mb ddr2 PCIe

Dat een passief gekoelde kaart warmer wordt dan een actief gekoelde kaart is logisch. Maar ik denk dat de fan op de zijkant een aardige indicatie geeft of het aan de temperatuur ligt.
Probeer het eens zou ik zeggen.

Heb ff de drivers verwijdert en opnieuw geinstaleerd is al een stuk beter geen freezes meer maar nu blijft het beeld een beetje achter met name met scrollen.
Heb trauwens asus drivers ga toch maar ff Nvidia driver pakken kijken of dat beter gaat.
Kaart blijft nu onder de 47 gr (was een case fan vergetn aan te sluiten) en hijdraait op cool&quiet in silent mode dus dat is niet gek.

Probleem opgelost windows vista 64 eropgezet draait als een rierelier.

Ovengoed bedankt voor de inzet en de genomen moeite.

Kaartje blijft trouwens netjes rond de dertig graden steken

Mvgrt André

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan