m2n32 sli -deluxe testen

Status
Niet open voor verdere reacties.

kwaksmak

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2004
Beste mensen,

ik heb dit moederbord nog liggen en wil deze graag even testen zonder dat ik vanalles uit mijn eigen pc moet overzetten.

is het mogelijk om te kijken of deze uberhaubt nog iets doet door er alleen een voeding op aan te sluiten?

wat moet er minimaal op wil ik kunnen weten of deze nog werkt?

alvast bedankt

Een CPU (denk om de koeling!), voeding, geheugen en videokaart. Voor eventuele BIOS-beeps: speaker

hmm.. das nie echt fijn denk ik

heb dit moederbord overgenomen van een handelaar die niet wist of deze het nog doet.
lijkt me niet verstandig om mijn goede (nu nog werkende) spullen hier op aan te sluiten of kan dat geen kwaad?

Een CPU (denk om de koeling!), voeding, geheugen en videokaart. Voor eventuele BIOS-beeps: speaker
Hoever wil je testen, zonder geheugen en videokaart kan je zien of je CPU fan gaat draaien, krijg je beeps en eventueel LEDjes die melden dat er geen geheugen is. Leg het mobo op een houten ondergrond, sluit de voeding aan en testen maar. Zonder CPU zal je waarschijnlijk ook nog een beep krijgen.
Kijk ook eens in de documentatie

Ron

ik heb 4gig geheugen waar ik 1 reepje wel van wil gebruiken.
dus geheugen heb ik.
verder kan ik het mobo wel op een houten plaat leggen naast mn eigen pc zodat ik de voeding aan kan sluiten.
ik zit dus alleen met die processor.
kan ik hem aanzetten zonder cpu en kijken wat ie doet? ben bang dat ie mn cpu naar zn grootje helpt zodat ik niks meer heb. als het goed gaat zet ik dan mijn cpu over.

de bedoeling is dat wanneer het mobo gewoon te gebruiken is, dat ik deze ook gewoon in mijn pc zet.
verder heb ik een 8800gts die ik dus ook graag heel wil houden. zelfde verhaal.
is het een groot risico wat ik dan neem?

Nee hoor, als het mobo echt kapot is zal hij niets doen. De componenten blijven ongedeerd.

ok ik heb vanmiddag het moederbord geprobeerd.
ik heb 1gig geheugen in alle 4 bankjes afgewisseld,
ik heb de procesoor de videokaart, voeding en een harde schijf er op gehad.
ik heb jumpers gewisseld en zelfs de batterij op de plank verwisseld met die van mijn oude moederbord.

alles werkt (fans van GPU en CPU draaiden) alleen is het vrij lastig dat ik geen beeld heb gehad en geen piepjes kreeg.

wat kan er zijn?

heb nu alles weer teruggezet zoals voorheen en heb geen problemen. mobo ligt weer in de kast maar ben toch benieuwd wat het kan zijn.

Heb een beetje rondgekeken op het www en vond deze pagina

is precies hetzelfde probleem, alleen weet ik de achtergrond van mijn probleem niet omdat ik mijn bord zelf niet gemollesteerd heb :D

zou het dus een biosprobleem kunnen zijn? (hoop het wel want heb al chipje met nieuwe bios besteld :o)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan