Maakt de Voltage uit van het werkgeheugen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

hupske

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2010
Hallo,

Ik heb zelf OCZ Gold 4 GB : 2 x 2 GB DDR3 - 1066 MHz - 1.7 V -
niet-gebufferd.

Mijn moederbord is MSI 770-G45. Ik heb gelezen dat dit moederbord alleen 1.5 volt niet gebufferd ondersteund.
En mijn werkgeheugen staat dat het 1.7 volt nodig heeft.

In hoeverre maakt de voltage uit? Ik heb namelijk me werkgeheugen al voor de 2e keer op RMA moeten sturen.
Misschien toch verstandig om een 1.5 Volt te nemen?

Het is niet toegestaan binnen een paar uur je topic omhoog te kikken. Het tweede bericht verwijderd.

Het is niet voor niets dat geheugen een bepaalde voltage nodig heeft.

Hoi !

Geheugen-voltage's kun je instellen in het bios !

Het is belangrijk dit correct te doen, omdat je geheugen anders niet optimaal kan functioneren.

Kijk in het bios bijv.bij: Intelligent Tweaker(Gygabyte).

Biedt je mobo die mogelijkheid niet moet je de memory-voltage op auto laten staan.

Greetz,

Harry.

Hallo,

Sorry voor het late antwoord. Zat paar dagen zonder computer, omdat er wederom weer een geheugenbankje op de RMA gestuurd moest worden.
Had van iemand nog een geheugenbankje tussendoor geleend waarbij ook 1.7 volt nodig is. Hij draait vervolgens gewoon op 1.5 volt alleen geeft veel minder MHZ door.

Inmiddels heb ik van Azerty weer nieuwe ontvangen. Alleen heb ik een ander product gekozen waar 1.5 voor nodig is.

Het blijft altijd een vraag of de voltage nou echt van belang zijn, of dat ik gewoon telkens pech had dat het product al dood bij aankomst was.

Groet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan