Maakt het uit hoeveel vermogen mij voeding heeft?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Even over dat voorstel van Dillondarko ziet er wel goed uit.
Alleen wat voor videokaarten passen daarin? en welke is dan goed? ik weet dat er al een videokaart in zit. En ik zou dan graag meer ram gegheugen willen kan ik ook 2x2 erin zetten? en welke moet ik dan hebben? En wat voor voeding moet er dan in? En past dan alles wel in elkaar?

Laatst bewerkt:
Even over dat voorstel van Dillondarko ziet er wel goed uit.
Alleen wat voor videokaarten passen daarin? en welke is dan goed? ik weet dat er al een videokaart in zit. En ik zou dan graag meer ram gegheugen willen kan ik ook 2x2 erin zetten? en welke moet ik dan hebben? En wat voor voeding moet er dan in? En past dan alles wel in elkaar?

http://www.azerty.nl/winkelmandje/w...192535]=1&product[100663]=1&product[101159]=1

Mijn vorige voorstel was een stuk duurder en een stuk beter.
Maar met deze zet je ook al een goede stap in de richting. Videokaart is vergelijkbaar met de HD3850 uit je startpost. (alleen zuiniger en nieuwer)

Het is idd een stuk goedkoper.
Maar een stuk slechter dan met die andere ben ik het niet mee eens.
Met dat eerste pakket die jij mij voor stelde die duurdere zat een slechtere proccesor bij dan bij de andere, en moederbord is het zelfde en allebei hebben ze ook 4gb ram

Het is idd een stuk goedkoper.
Maar een stuk slechter dan met die andere ben ik het niet mee eens.
Met dat eerste pakket die jij mij voor stelde die duurdere zat een slechtere proccesor bij dan bij de andere, en moederbord is het zelfde en allebei hebben ze ook 4gb ram
De processor die ik nu koos is echt een stuk slechter.

Ik begrijp je verwarring:

Processor - 1 x AMD Phenom II X3 710 / 2.6 GHz - Socket AM3 - L3 6 MB - Box

AMD Black Edition - Processor - 1 x AMD Athlon X2 7750 / 2.7 GHz - Socket AM2+ - L3 2 MB ( 2 x 1 MB )

Jij keek naar kloksnelheid van 2,7 ghz om 2,6.
Dit zegt alleen helemaal niets. De Phenom II is een nieuw processor-ontwerp. Veel zuiniger en presteert veel beter dan de Athlon X2. Ook bij lagere kloksnelheden.

De Athlon x2 is een oud processor ontwerp. Deze x2 is de versie waar het uiterste uit geperst is. Nog te weinig om de concurrentie aan te gaan, maar wel sneller dan de eerdere athlons x2.

Naast dat winpunt is de processor ook nog eens sneller omdat er niet 2 processorkernen in de processor zitten, maar 3 kernen. Dus 1 meer.
Dit is tegenwoordig een groot voordeel.

Dus de duurdere processor is:
- zuiniger
- kern voor kern sneller dan de athlon x2
- heeft een kern extra

Oke en nog een betere proccesor in dat pakket dat goedkope pakket. Is dat mogelijk?
En als het een duo is het dan de bedoeling dat je dat de GHz x2 doet of werkt dat niet zo?

Oke en nog een betere proccesor in dat pakket dat goedkope pakket. Is dat mogelijk?
Beter dan de x2 7750? Dan kom je toch aan de phenom x3 710

Let trouwens op dat het geheugen wat ik in het 1e systeem had gekozen wat duur was geworden. Het geheugen is sowieso een beetje prijzig op dit moment. Een paar weken geleden kostte het 30 euro, nu al 40 euro. Dat is een stijging van 33% :eek:

En als het een duo is het dan de bedoeling dat je dat de GHz x2 doet of werkt dat niet zo?
Nee, zo werkt het niet.

Het zijn 3 processors. Dus de taken die de pc moet verrichten kunnen over 3 kernen verdeeld worden. Het zijn zeg maar 3 vrachtwagen die 80 km per uur kunnen.
Dus in een bepaalde periode kunnen ze wel even veel doen dan 1 vrachtwagen die 240 km/u kan, maar dat betekent niet dat de snelheid van de vrachtwagen 240 km/u is.

Maar om het nog ingewikkelder te maken :cool:: Niet alle software kan overweg met meerdere kernen. Sommige spellen bijv. Die gebruiken dan alleen 1 kern.
Dan nog heb je voordeel van meerdere kernen, want je besturingssysteem maakt wel gebruik van meerdere kernen. Het voordeel zou alleen nog groter zijn als alle software ermee om zou kunnen gaan.

Jij zegt het zijn 3 proccesors maar het is toch een duo core zijn er toch 2? En op dat moederbord in het pakket past alleen een duocore niet meer.

Jij zegt het zijn 3 proccesors maar het is toch een duo core zijn er toch 2? En op dat moederbord in het pakket past alleen een duocore niet meer.
Hoe kom je daar nu weer bij?

door dit?
Athlon 64, Sempron, Athlon 64 FX, Athlon 64 X2, Phenom FX

Een phenom is altijd x3 of x4.

:confused:

Dus je gaat toch voor die HD3850, terwijl deze niet goed op je systeem gaat passen?
En terwijl je deze dus niet mee kan nemen naar een nieuw systeem?

Ook die voeding die je nu gaat kopen is niet echt geschikt voor een modern systeem. Wel voor een HD3850 hoor, maar niet voor een modern systeem.

De corsair 400W is veel sterker dan de lc power... Maar je moet het zelf weten....

Ho eens even ik ga me hele pc upgraden! en die videokaart ga ik helemaal niet meer halen die hd3850 ik dacht alleen dat die voeding die ik zij dat die beter is maar als jij zegt dat dat niet zo is dan geloof ik je dus nu ga ik wel die voeding halen die jij zij

Laatst bewerkt:
Ho eens even ik ga me hele pc upgraden! en die videokaart ga ik helemaal niet meer halen die hd3850 ik dacht alleen dat die voeding die ik zij dat die beter is maar als jij zegt dat dat niet zo is dan geloof ik je dus nu ga ik wel die voeding halen die jij zij
Het probleem waar jij mee zit is dat je alles van andere mensen moet aannemen.
Dat begrijp ik op zich wel. Het is ook lastig. Als je nog meer vragen hebt: gewoon stellen.
(alleen is het wel prettig als je gelijk zegt waarom je die mening hebt: anders moet ik zo gokken...)

Kijk een voeding moet je beoordelen op heel veel dingen. Het wattage 550W om 400W is daar 1 van. Maar wat belangrijker is is wat een voeding op de 12V-lijn doet.
Een voeding zet 230V netspanning om in spanningen die een computer nodig heeft. 12V is de meest gebruikte in een computer (processor, videokaart, moederbord bijv).

De LC Power kan maximaal 348W op de 12V doen. En waarschijnlijk nog veel minder. Maar als ik dat ga uitleggen, dan wordt het nog ingewikkelder.

Een Corsair 400W kan 360W gegarandeerd op de 12V doen. Dus 100% zwaarder.
(ik weet niet of die uitleg wilde hebben...)

spelen wel.
Of je het ook op hogere resoluties kan spelen weet ik niet.

Eigenlijk is de videokaart daar nog wat te zwak voor. Maar goed: je kan in elk geval meer spellen spelen, dan met je oude processor en HD3850-videokaart.

Oke,
En een betere videokaart ervoor? welke past dan het beste bij mij?
En heb van verschillende mensen gehoord dat ik beter een intel proccesor kan kopen ipv amd wat is het verschil hier tussen?

Vrij klein.
Qua prestatie zit een x2 7750 tussen een E5200 en E7200 in.
Qua prijs is ie zelfs iets goedkoper dan een E5200.
E7200 is 100 euro, dus duurder.

Op het AM2-moederbord kan je ook de nieuwste processors van AMD nog kwijt.

Bij Intel kan dat niet. Dan moet je weer een nieuw moederbord kopen.

Tja videokaart ligt aan je budget. Ik zou minimaal een HD4830 aanraden.

ja natuurlijk heb ik iets aan te merken.
Je gaat nu voor even veel geld:

een slechter moederbord kopen
een veel slechtere processor kopen (of je moet willen overclocken -> daar is ie wel goed in)
de helft van het geheugen kopen.

De videokaart is heel minimaal beter, maar wel een stuk duurder (in verhouding)

Rare keuzes.

Polsbandje heb ik geen ervaring mee. Inbouwen in een kamer met laminaat / tegelvloer en je hebt nergens last van. Voor je begint even ontladen door bijv ongeverfde cv-leiding aan te raken.

Hoezo een slechter moederbord?
En hoezo een slechtere proccesor die proccesor die ik aan gaf was een duo en die van jouw een singel.

Laatst bewerkt:
Hoezo een slechter moederbord?
Sowieso al minder sata-aansluitingen. Namelijk maar 3 (+1x esata)
De foxconn heeft er al 6.

En sowieso weet ik dat de prestaties van een 780G-schipset goed zijn. Hoe dat met de nvidia-chipset zit weet ik niet.

En hoezo een slechtere proccesor die proccesor die ik aan gaf was een duo en die van jouw een singel.
AMD Black Edition - Processor - 1 x AMD Athlon X2 7750
Waar denk je dat de x2 op slaat?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan