Maakt merk geheugen uit?

Status
Niet open voor verdere reacties.

leander24

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2007
Goedenavond, ik ben van plan mijn geheugen uit te breiden naar 3gb, maar maakt het uit van welk merk het komt? Want als ik op http://www.geheugen.com kijk, dan kan ik een merk selecteren speciaal voor een dell computer, maar kan ik ook andere merken gebruiken?

Bedankt :thumb:

Volgens mij kan dat wel gewoon hoor maar let wel op wat je moederbord wel of niet ondersteunt;)

ik dacht juist bij DELL niet

ik begin te twijfelen

@wufu:heb nog familie zitten op "het grachtje over"das toch bij jou in de buurt?

Laatst bewerkt:
@wufu:heb nog familie zitten op "het grachtje over"das toch bij jou in de buurt?

als je de straat bedoelt. Ik dacht dat het ergens in Hoorn was maar geen familie in die buurt ik woon wel in Hoorn waarschijnlijk dichtbij;)

[edit] hoezo?[/edit]

Het voordeel van geheugen.com is inderdaad dat je per computertype geheugen kan kopen en dat je dan zeker weet dat het werkt.

Vooral bij de snelste geheugen typen kan er wel eens een probleem zijn. b.v Asus werkt met een QVL .
Dat is een lijst van gestest geheugen, bij Dell heb je niet zo'n lijst.

Gelijkwaardig geheugen van een ander merk kan ook best werken, maar dus niet gegarandeerd.
In dat geval is het zaak, dat je ergens koopt waar je kunt het terugbrengen.

Laatst bewerkt:
oh ok.
das toch dat winkelcentrum?? kersenboogerd?

Nee ligt volgens mij niet in de winkelcentrum kersenboogerd;) het ligt dichterbij de winkelcentrum de Huesmolen ik ken hoorn vrij goed maar niet de namen :P hoezo eigenlijk kan ik iets voor je doen?:cool::)

Nee ligt volgens mij niet in de winkelcentrum kersenboogerd;) het ligt dichterbij de winkelcentrum de Huesmolen ik ken hoorn vrij goed maar niet de namen :P hoezo eigenlijk kan ik iets voor je doen?:cool::)

neennee was ff offtoppic.

Als je voor een Dell geheugen bij wilt kopen, zorg dat het een fatsoenlijk merk is (geen merkloos dus) en dat het dezelfde snelheid (mhz) en CL waarde heeft als wat je nu hebt, het zal dan probleemloos werken.

Oh en maakt de snelheid van het geheugen veel uit? Want er is nogal veel prijsverschil tussen 400 en 800mhz geheugen :confused:

Oh en maakt de snelheid van het geheugen veel uit? Want er is nogal veel prijsverschil tussen 400 en 800mhz geheugen :confused:

er is ook een prestatieverschil natuurlijk, als je moederbord 800Mhz ondersteund (de meeste recente desktopPCs ondersteunen het), maar als ik naar 3Gb zou uitbreiden zou ik 800Mhz nemen, want 3Gb (eigelijk 3,2) is in een windows machine het meeste dat ondersteund wordt, dan ken je best ineens de beste prestaties nemen, vind ik.

EDIT: OH je hebt toch geen DDR ram geheugen ipv DDR2, dan raad ik aan om niet te upgraden, dat kost te veel, dan ken je beter uitzien voor een nieuw pc

Laatst bewerkt:
er is ook een prestatieverschil natuurlijk, als je moederbord 800Mhz ondersteund (de meeste recente desktopPCs ondersteunen het), maar als ik naar 3Gb zou uitbreiden zou ik 800Mhz nemen, want 3Gb (eigelijk 3,2) is in een windows machine het meeste dat ondersteund wordt, dan ken je best ineens de beste prestaties nemen, vind ik.

EDIT: OH je hebt toch geen DDR ram geheugen ipv DDR2, dan raad ik aan om niet te upgraden, dat kost te veel, dan ken je beter uitzien voor een nieuw pc

Ik heb een vrij nieuwe pc ( Dell Dimension E521) met ddr2 geheugen :) , bedankt voor je antwoord :thumb:

Ik heb een vrij nieuwe pc ( Dell Dimension E521) met ddr2 geheugen :) , bedankt voor je antwoord :thumb:

Oké dan is het 800Mhz en dan ga ik je voor een nieuwe keuze stellen, je hebt ook dualchannel, dan moet je 2*2Gb steken, dan verlies je eigelijk 800Mb aan geheugen en dan blijft er dus 3,2Gb over van de 4Gb die je erin steekt, maar dan werkt het via dualchannel.
Een linkje met de prijzen van alternate.
Aan jou de keuze (als je een kitje neemt is het 'merkprobleem' ook van de baan ;))

Oké dan is het 800Mhz en dan ga ik je voor een nieuwe keuze stellen, je hebt ook dualchannel, dan moet je 2*2Gb steken, dan verlies je eigelijk 800Mb aan geheugen en dan blijft er dus 3,2Gb over van de 4Gb die je erin steekt, maar dan werkt het via dualchannel.
Een linkje met de prijzen van alternate.
Aan jou de keuze (als je een kitje neemt is het 'merkprobleem' ook van de baan ;))

Hmm ik heb gelezen dat dual-channel eigenlijk niet zoveel uitmaakt :shocked: en dat je eigenlijk geen verschil merkt, dus ik denk dat ik toch maar 3 van 800mhz neem :)

Ik heb pc wizard 2008 en bij TYPE zegt ie dit: DDR2-SDRAM PC2-5300 (333 MHz) - [DDR2-666] betekent dat dat ik 333mhz geheugen heb, of 666mhz? :confused:

DDR2 verdubbelt de bandbreedte van de bus.
Het draait dus op 333, effectief 666
Het laatste getal moet je op letten bij de aanschaf.
leesvoer

In theorie verdubbelt dual channel de prestaties, doordat de data om en om op de chips verdeeld wordt (net als bij raid0).
Tom's hardware zag in testen geen verschil
leesvoer

Maar kwaad kan het ook niet als je het gebruikt.

Is het Gelukt?

Hey Leander,

Ik heb ook een Dell Dimension E521.
Ik heb deze topic een beetje gevolgd en las dat jij ook jou geheugen wou uitbreiden.
Is het gelukt via http://www.alternate.nl/html/shop/p...&Level1=Geheugen&Level2=DDR2&Level3=DDR2-800&

Als ik Type bij Pc Wizard 2008 doe staat er: DDR2-SDRAM PC2-4300 (266 MHz) - [DDR2-533]
Welke moet ik dan nemen?

Alvast bedankt voor jullie hulp

gr

Laatst bewerkt:
Hey Leander,

Ik heb ook een Dell Dimension E521.
Ik heb deze topic een beetje gevolgd en las dat jij ook jou geheugen wou uitbreiden.
Is het gelukt via http://www.alternate.nl/html/shop/p...&Level1=Geheugen&Level2=DDR2&Level3=DDR2-800&

Als ik Type bij Pc Wizard 2008 doe staat er: DDR2-SDRAM PC2-4300 (266 MHz) - [DDR2-533]
Welke moet ik dan nemen?

Alvast bedankt voor jullie hulp

gr

ga naar een deftige pc winkel en zeg ik heb DDR2-SDRAM PC2-4300 (266 MHz) - [DDR2-533] dat nodig voor in men Dell Dimension E521 te steken als uitbreiding, en dan zal die het juiste geven :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan