maakt Norton 360 de pc traag??

Status
Niet open voor verdere reacties.

sweetsugarbaby

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2001
Berichten
865
Ik heb onlangs Norton 360 aangeschaft.
Volgens mij is sindsdien mijn laptop erg traag. Kan dat door Norton komen?? Ik weet dat een paar jaar geleden Norton wel pc's vertraagde, maar ik dacht dat dat wel verbeterd was.
 
helaas is er nog steeds op snelheid niets gedaan.
ik vind het overdreven geheugen gebruikt en pc's /latops traag maakt.
een goede antivirus + windows firewall voldoet al genoeg.
de windows firewall is sterk verbetterd de afgelopen jaren.
wat ook lekker werkt is het avg internet security paket.
deze maak de pc ook niet traag.
 
Dat komt omdat Norton 360 nog van de oude plank is zover ik weet. Zelf heb ik Norton 2009 uitgeprobeerd en dat beviel op zich wel. Alleen het feit dat zonder waarschuwing virussen werden verwijderd stond mij niet aan, een schermpje met info dat om een bevestiging van de actie vraagt vind ik wel zo fijn.
 
Ok ben een jaar of 2 a 3 fan geweest van Norton.

Gelukkig ben ik in de jaren een ervaren/proffesionele computergebruiker geworden en kwam er toen achter wat een ongelovelijk k*utprogramma dat Norton eigenlijk is.

Waarom ???

- Maakt je PC inderdaad een stuk slomer.
- Gebruikt ontzettend veel geheugen.
- Lijkt een enorme muur voor virussen, maar hoe nieuwe de virussen werden hoe slechter norton. Op een gegeven moment schakelde virussen doodleuk zonder merken je Norton UIT en was je hele pc geinfecteerd.
- Leuke GAMERS mode, die voor geen meter werkt en je games JUIST laat crashen.
- Enorm veel opstartprogramma's waar je soms gewoon je twijfels over krijgt of het geen infecties zijn.

Kortom ... Moet ik nog meer zeggen.

Ik gebruik nu al een jaar AVG Free en ben hier al enorm enthousiast over (doe niks bijzonders zoals downloaden enz).
 
Dus het is het beste norton er maar af te gooien en AVG free te gebruiken? Zonde van mijn goede geld dat ik voor norton heb betaald. :mad:
Ik dacht dat Norton tegenwoordig wel goed was. Maar helaas, door ervaring leert men weer. :mad::(:evil::shocked:
 
Ja dat is inderdaad het beste, altijd vervelend te moeten horen hoe mensen hun geld uitgeven aan een product dat als "geweldig" omschreven wordt.
Zeker het schandalig hoge bedrag dat Norton vraagt voor hun software.

AVG Free is in alle opzichten al beter en draait zelfs ZONDER je systeem slomer te maken op een single core CPU met 2 gig ram.

Ga je downloaden enz, dan kan je ook de keuze maken over te stappen naar de pro versie, maar voor dagelijks gebruik raad ik avg free aan.

Waarom ??

- AVG is 1 van de weinige gratis anti-virus die ook een ingebouwde anti-spyware functie heeft.
- Het ideale progje linkscanner, dat via google links scant om te kijken of deze sites in virusdatabases voorkomen. (ook los te downloaden)
- Het ingebouwde webshield, dat virussen aanpakt VOORDAT deze uit kunnen voeren en zo dus kunnen verspreiden.
- Amper prestatieverlies.
 
Nou RDCMrT de tests spreken je bevindingen wel tegen. Norton staat vaak hoog in de lijst en altijd boven AVG. De laatste Nortons van 2009 en 2010 zijn een stuk lichter dan vroeger en wanneer je een redelijk systeem heb merk je er weinig van.

sweetsugarbaby mocht je een andere keuze willen maken kijk dan ook een naar Avast Home / Free
Scoort in diverse tests beter dan AVG en houdt hier de 4 systemen al meer dan 2 jaar vrij van gespuis.
 
Ik zat al te wachten wanneer dit zou gaan komen ... Ik heb nieuws voor je.

Ik heb in 2009 Norton nog gebruikt op de volgende specs:
Intel core 2 duo E6750
4 gig Gaming RAM
Gigabyte E38-DS5 moederbord
Ati radeon 3870 HD

Norton draaide hier dus voor geen ene METER op, en maakte het systeem 2 x zo sloom.

Punt 2: Avast beter dan AVG ???
Oke mag ik even ... HAHAHAHAHHA.
Even niet dus, ik heb Avast free gebruikt op 3 pc's.
Na 2 weken updat'e het programma op ALLE DRIE de pc's niet meer, dit gaat om zowel de auto als de handmatige update.
Met detecties hetzelfde, bleken VIER trojans op me pc'tje te zitten waar Avast doodleuk overheen gescanned heeft en AVG er mooi tussenuit geplukt heeft.

Tuurlijk heeft AVG weerhaken, net zoals ALLE anti-virus, maar durven te beweren dat Avast beter is dan AVG gaat me echt te ver.
(by the way, zijn dit eigen ervaringen "of heb je dit ergens gelezen" ???)

Van mij mag je deze onzin op het net geloven hoor ... ik weet inmiddels wel beter.
 
Ik heb Norton 360 een tijdje gebruikt en ik was er WEL over te spreken.
Sloom ?, niks van gemerkt.

Ik heb nu Panda Cloud draaien en zoals ik het nu ervaar haalt deze ook alle bedreigingen weg voordat ze gevaarlijk kunnen worden.

De reden dat ik met Norton 360 gestopt ben is, dat 360 v3 momenteel niet lekker draait op W7 en v4 is nog in betastadium.

AVG goed ? ja hoor en Sinterklaas bestaat ook echt.:rolleyes:
 
Uit eigen ervaring, of uit eigen ervaring op het net gelezen ?

Vervolgens een betaalde scanner vergelijken met gratis anti-virussoftware is inderdaad beweren dat sinterklaas nog bestaat, heb je helemaal gelijk in.
 
Zoals je mijn reactie verwachte verwachte ik jouw reactie ook RDCMrT.

Uiteraard is dit gebaseerd op eigen ervaring met meerdere systemen waar Avast al jaran de pc's veiligheid. Dit controleer ik altijd met andere scanners als A-squared, Kaspersky en vele andere scanners die ik ondertussen test en die dus ook controleren of Avast zijn werk doet.

En wat betreft de tests. Als we even de gerespecteerde AV-comparatives pakken dan zie in de laatste proactieve test:
Avast 53% detectie -> advanced+
AVG 49% detectie -> advanced

En de laatste on-demand test
Avast 98% -> advanced+
AVG 94% -> advanced

Wanneer de verwijdering van malware wordt getest scoren beide producten gemiddeld.

Een andere gerespecteerde test is die van AV-test.org
In de laatste test:
Avast -> 96 van de 100 dreigingen gedetecteerd
AVG -> 88 van de 100 dreigingen gedetecteerd

Dus ik vind het prima wanneer jij hard wil lachen, ga gerust je gang. Je mag deze tests complete onzin vinden. Maakt mij ook niet veel uit.
Avast zal ik best wel eens wat missen, ik suggereer nooit dat welke AV dan ook 100% bescherming bied. Maar afgaand op mijn ervaringen en de tests, blijf ik lekker bij Avast.

De nieuwe versie van Avast (5) heeft straks als 1e AV een werkende Sandbox op een 64-bits systeem. Dus innovatief zijn ze ook nog.

Oh en Norton die is getest op meerdere systemen waaronder:
E8400 @ 3.6 GHz
4GB - DDR2 800Mhz
MSI X48C Platinum moederbord
Ati Radeon 4870 512 MB OC'd (Scythe Musashi koeler)

Liep inderdaad zonder performance problemen.

En als laatste iets over gratis AV vs. betaalde AV
Blog 1
Blog 2
 
Laatst bewerkt:
Ik heb jaren Avast gebruikt en was er tevreden over, totdat de virusscanner hier op m'n werk virussen aantrof op m'n externe schijf.

Toen heb ik een tijdje Avira gebruikt.
Toen daar de tijdelijke licentie van verlopen was ben ik overgegaan op Norton 360 en na het verstrijken van de probeertijd wilde ik deze gaan kopen.

Helaas draait v3 niet lekker en v4 is een beta waar de sleutel het niet doet.
Komt nog bij dat N360 voor ca 80 euro wordt aangeboden, maar op Bol.com ook voor 40 euro. Dara krijg ik van hun TD nog antwoord van of dat werkelijk zo is. 40 euro is wel een mooie prijs om het voor te kopen.

Nu draai ik tijdelijk even Panda Cloud (gratis!) en ben er eigenlijk ook wel tevreden over, dus misschien blijf ik daar wel bij.

Dr Web kon me ook bekoren, maar daar kon ik geen probeersleutel meer voor vinden.
Gdata is ook goed, maar te duur.

O ja, nog 1 aanvulling/opmerking: ik doe niet aan valse meldingen. Elke melding die mijn virusscanner geeft is terecht.
 
Laatst bewerkt:
Mijn ervaring is is dat Norton meer kapot maakt dan je lief is :p
Ik heb meerdere malen meegemaakt dat mensen dachten dat hun PC aan vervanging toe was, zo slecht functioneerde het ding. In bijna al die gevallen bleek Norton de schuldige te zijn. En daar betaalden ze dan nog voor ook, schande!

De beschikbare gratis AV-producten in combinatie met de Windows firewall werkt bij mij al jaren perfect.
Echter......het is een bekend verschijnsel dat, in een poging de beste te zijn, elk av-product vroeg of laat iets toevoegt waardoor de PC niet meer vooruit te branden is. AVG verie 9 heeft daar nu ook last van.
Ik gebruikte een combinatie van AVG free (voor de permanente bewaking) en Ad-Aware, Spybot en A-squared (allen in de free versie) voor de ad hoc av-check. Je bent bent overigens bijna altijd genoodzaakt meer dan één product te gebruiken daar een honderdprocent afvangen van virussen niet bestaat, ook niet bij betaalde producten.

Nu dus AD-Aware en AVG vers.9 te traag zijn zijn die eruit bij mij en gebruik ik nu AVAST (free natuurlijk) voor de permanente bewaking en Spybot en A-squared free voor de ad hoc checks. En dat bevalt nu goed. Eens zien wanneer één van de drie weer te traag wordt :)
 
Met gratis AV is niets mis. Als je wilt betalen kun zou ik voor NOD32 kiezen. Die vraagt minder geheugen. Op http://www.5tips.eu Staan ook nog andere suggesties voor gratis AV
 
Panda Cloud
Comodo
Avira
Avast
Microsoft av

lijkt mij keus genoeg.
 
maakt norton 360 de pc traag???

Voor een poos terug hebben wij met AVG HONDERDEN virussen gehad.
 
Reageren op een topic van januari 2010 is altijd leuk. Overigens gebruik ik afwisselend Norton Internet Security en Norton 360 en als je minimaal over 1GB RAM beschikt kan er nooit wat aan de hand zijn. Bij mij is die supersnel. Kijk als je een oude en versleten pc hebt met een processor van voor de Tweede Wereldoorlog, daar werkt alles sloom op. Ook zijn er nog veel mensen zoals je hier kunt lezen die niet met de tijd zijn meegegaan en vastgeroest zitten in hun eigen mening.
 
Helaas, dit topic is met pensioen, gezien zijn startdatum. Topic gaat om die reden op slot.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan